Κυριακή 31 Ιανουαρίου 2016

ΚΟΝΤΑΚΙΟΝ ΣΤΑΥΡΩΣΕΩΣ

Τρείς σταυρούς επήξατο εν γολγοθά ο Πιλάτος,

δύο τοις ληστεύσασι και ένα τω ζωοδότη,

ον είδεν ο Άιδης και είπε τοις κάτω,
"Ω λειτουργοί μου και δυνάμεις μου,
τις ο εμπήξας ήλον τη καρδία μου;
ξυλίνη με λόγχη εκέντησεν άφνω και διαρρήσσομαι,
τα ένδον μου πονώ,την κοιλίαν μου αλγώ,
τα αισθητήρια μου μαιμάσσει το πνεύμα μου,
και αναγκάζομαι εξερεύξασθαι
τον Αδάμ και τους Αδάμ ξύλω δοθέντος μοι
ξύλον τούτους εισάγει
πάλιν εις τον παράδεισον.
(Ρωμανός ο Μελωδός,Κοντάκιον Σταυρώσεως,Οίκος α')

Τρείς σταυρούς ο Πιλάτος εκάρφωσε στο Γολγοθά,
δύο για τους ληστές κι Έναν για το Ζωοδότη.
Ετούτο δε ο Άδης είδε και είπε στους δικούς του:
"Ω υπηρέτες και δυνάμεις μου
ποιος στην καρδιά μου έμπηξε καρφί;
Ξύλινη λόγχη με κέντησεν έξαφνα και θα σκάσω.
Τα μέσα μου πονάνε,την κοιλιά μου δεν αντέχω.
Τα αισθητήρια μου όργανα το πνεύμα μου ταράζουν
και αναγκάζομαι να βγάλω
τον Αδάμ και τους δικούς του,τους οποίους εκέρδισα με
το ξύλο της γνώσεως.
Δέντρο τους φέρνει
ξανά στον Παράδεισο.
(Μετάφραση Αρχιμανδρίτου Ανανία Κουστένη,εκδόσεις Μπούρα,1997)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΑΝΑΡΡΊΧΗΣΗ

  Παλεύουν οι ψυχές μεταξύ τους  η ένταση του άλγους αυξάνει,δυναμώνει. Από κει που τις τσακίζει ο αέρας γέρνουν, κάποιες φαγωνονται και πέφ...