Παρασκευή 12 Ιουνίου 2020

ΖΩΝΤΑΝΗ ΣΧΕΣΗ

Ὁ χριστιανισμός δέν μπορεῖ νά μήν εἶναι ἐκκλησιαστικός,ἂν ἐξετάσουμε προσεκτικά τήν Ἐκκλησία ὡς σῶμα τοῦ Χριστοῦ ἢ ὡς ἱστορικό φαινόμενο,ὡς κοινότητας τῶν χριστιανῶν...Τί εἶναι λοιπόν αὐτό πού μοῦ δίνει ἡ Ἐκκλησία;Τά μυστήρια:τό Βάπτισμα,τή μετάνοια,τήν κοινωνία,τἠν ἱερωσύνη κτλ.

Μέσα ἀπό τήν Ἐκκλησία,σύμφωνα πάντα μέ τό μέτρο τῶν δυνατοτήτων μου,γίνομαι κληρονόμος τῆς πιό μεγαλειώδους παραδόσεως πού ὑπάρχει στήν ἱστορία τῆς ἀνθρωπότητας.

Διά μέσου τῆς Ἐκκλησίας καί μέσα στήν Ἐκκλησία ζῶ συνεχῶς τήν πιό ζωντανή σχέση μέ τόν Ἰωάννη τόν Θεολόγο καί τόν Παῦλο καί τούς Ἀποστόλους,μέ τόν Ἀθανάσιο καί τόν Βασίλειο καί τούς ἂλλους Πατέρες,μέ τόν Ἀντώνιο καί τόν Σισώη,μέ τόν Μακάριο καί τόν Ἰσαάκ,μέ τόν Μάξιμο καί τόν Συμεών τόν Νέο Θεολόγο,μέ τόν Γρηγόριο Παλαμᾶ,τόν Σεραφείμ τοῦ Σάρωφ.Αὐτοί  εἶναι οἱ οἰκεῖοι μου,οἱ συγγενεῖς μου.Τούς παρέλαβα ὃμως στήν έκκλησιαστική τάξη.Ἒξω ἀπό τήν Ἐκκλησία  ὁ σύνδεσμος μαζί τους ἐξασθενεῖ.Ἒστω καί σέ μικρότερο μέτρο,ζῶ ὂμως τήν ἲδια ζωή μέ αὐτούς.Διά μέσου τῆς Ἐκκλησίας διαμορφώνω στή συνείδησή μου τήν εἰκόνα,τοῦ ἀπό ἂπειρη ἀγάπη Ἐσταυρωμένου γιά τίς ἁμαρτίες μας Χριστοῦ,εἰκόνα,πού πάντοτε μέ πράο,ἀλλά ἒντονο τρόπο,έλκύει τήν ψυχή μου!

Καί νά,ὃλα αὐτά μοῦ δίνουν τή δύναμη νά ὑπομένω πολλά ἀνόητα διεστραμμένα,πού συναντᾶμε στό ἐκκλησιαστικό περιβάλλον.

 

ΟΣΙΟΣ ΣΩΦΡΟΝΙΟΣ ΣΑΧΑΡΩΦ,Ο ΗΣΥΧΑΣΤΗΣ ΚΑΙ ΘΕΟΛΟΓΟΣ



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΟΙ ΧΑΡΑΔΡΕΣ ΤΗΣ ΑΝΟΙΞΗΣ

  Σαν ήρθε η άνοιξη  βάλανε οι άνθρωποι σε σιγαση  τους ηχους και απ' τις εικόνες κράτησαν ότι τους έδενε με τη φύση όταν ήταν παιδιά: Τ...