Κυριακή 1 Σεπτεμβρίου 2019
Παρασκευή 30 Αυγούστου 2019
Πέμπτη 29 Αυγούστου 2019
ΕΝ ΤΟΠΩ ΧΛΟΕΡΩ
«Μην τολμήσει κανείς να γράψει "καλό
παράδεισο" γιατί θα τον τσακίσω!» προειδοποίησε θερμοκέφαλος θαμών του
απέραντου διαδικτυακού καφενείου, το οποίο αποκαλείται facebook. «O Τζιμάκος
ήξερε πως δεν είμαστε παρά οργανική ύλη και με τον θάνατό μας επιστρέφουμε στην
απόλυτη ανυπαρξία. Σιχαινόταν επιπλέον τις ψαλμωδίες και το παπαδαριό!».
Και ιδού που το ίνδαλμά του τον διέψευσε
παταγωδώς. Ο Τζίμης Πανούσης κηδεύτηκε χριστιανικότατα, με λαό αλλά και με
κλήρο, με «δεύτε λάβετε τελευταίον ασπασμόν», με «Χριστός σε αναπαύσοι εν χώρα
ζώντων και πύλας Παραδείσου ανοίξοι σοι»...
Δεν θα πέσω στην ίδια ανόητη παγίδα, να
βγάλω εκ του μακρόθεν συμπεράσματα για την κρυμμένη ευσέβεια του Τζίμη Πανούση.
Να εκφραστώ με το θράσος του κοινού, που επειδή έχει δει έναν καλλιτέχνη δύο
φορές πάνω στην πίστα, αυταπατάται ότι τον γνωρίζει προσωπικά. Που επειδή έχει
μερακλώσει ή βαλαντώσει με τα τραγούδια του εννοεί να έχει άποψη και προσδοκία
από την όλη συμπεριφορά του.
Θα μιλήσω γενικά.
Υπερβολικός θόρυβος έχει σηκωθεί εσχάτως
σχετικά με την τελική κατάληξή μας, του ξέψυχου - εννοώ - σαρκίου μας. Η
Εκκλησία, από τη μια, φρίττει στο ενδεχόμενο της αποτέφρωσης, «άμα καούμε»,
ρωτά, «πώς θα αναστηθούμε τη Δευτέρα Παρουσία εν σώματι;». Τα «απολωλότα
πρόβατα», από την άλλη, αφήνουν λεπτομερείς οδηγίες. «Να σκορπίσετε τη στάχτη
μου στο πέλαγος». «Στο βουνό». «Να τη βάλετε σε ένα ωραίο βάζο και να τη
στολίσετε στο σαλόνι...».
Ειλικρινά απορώ με εκείνους που - ενώ δεν
καταδέχονται καμία μεταφυσική πίστη - ασχολούνται τόσο πολύ με το «μετά».
Εφόσον θα έχουν ολωσδιόλου εξαφανιστεί, αφού δεν θα είναι ούτε εδώ ούτε εκεί
ούτε πουθενά, τι τους νοιάζει εάν το λείψανό τους θα ταφεί ή θα φουρνιστεί;
Γιατί δεν αφήνουν τους δικούς τους να αποφασίσουν ελεύθερα, να διαχειριστούν
όσο καλύτερα μπορούν το πένθος τους; Ο νεκρός είναι μια απουσία που βαραίνει
στους ώμους των ζωντανών.
Ο πλέον άχαρος μεταθανάτιος νεωτερισμός
είναι η λεγόμενη «πολιτική» κηδεία. Το φέρετρο τοποθετείται στο εντευκτήριο ή
στο προαύλιο του νεκροταφείου, τα στεφάνια στήνονται γύρω του και όσοι έχουν
συγκεντρωθεί για το ξόδι περιέρχονται σε αμηχανία. Εκφωνούνται λογύδρια, κάποτε
ξερά και μονότονα σαν βιογραφικά σημειώματα - λες και ο Χάρος πρόκειται να
προσλάβει τον νεοφερμένο στον Αδη σε θέση εργασίας -, άλλοτε υπέρ το δέον
μελοδραματικά, με φανερή την αγωνία του ομιλητή να πείσει για τη συντριβή του.
Εάν ο νεκρός έχει υπάρξει μουσικός ή τραγουδιστής - γλεντζές έστω -, σηκώνεται
και ένα μπουζούκι, μια κιθάρα, ένα ακορντεόν και παίζουν το αγαπημένο του άσμα.
Ο κόσμος πιάνει τον σκοπό και στο τέλος χειροκροτάει. Το όλον της «πολιτικής»
κηδείας σού αφήνει την αίσθηση του ανολοκλήρωτου, του πρόχειρου. Θυμίζει
αυτοσχεδιαστική παράσταση δίχως κείμενο.
Ο Ιωάννης από τη Δαμασκό έζησε τον 8ο
αιώνα. Υπήρξε επιφανής θεολόγος, κυρίως όμως απαράμιλλος υμνογράφος. Συνέθεσε
τη Νεκρώσιμη Ακολουθία, ένα από τα σπουδαιότερα έργα της ορθόδοξης γραμματείας,
το τελευταίο αντίο της Εκκλησίας προς τους μεταστάντας της επί χίλια διακόσια
ήδη χρόνια. Στη Νεκρώσιμη Ακολουθία περιλαμβάνονται χωρία συγκλονιστικά όπως
«πάντα σκιάς ασθενέστερα, πάντα ονείρων απατηλότερα - μία ροπή και ταύτα πάντα θάνατος
διαδέχεται...». Ή η φοβερή εκείνη εικόνα με τον άνθρωπο που κοιτάζει τα γυμνά
κόκαλα και αναρωτιέται «άρα τις έστι, βασιλεύς ή στρατιώτης, ή πλούσιος ή
πένης, ή δίκαιος ή αμαρτωλός;». Διαβάζοντας το κείμενο του Δαμασκηνού, θυμάσαι
τον Αλμπέρ Καμί. Σε πιάνει δέος εμπρός στην ένταση της υπαρξιακής αγωνίας, στον
εφιάλτη τής απουσίας νοήματος, που ωστόσο αίρεται - ή διασκεδάζεται - με την
πίστη στον Θεό και στη μέλλουσα ζωή.
Οταν μπορείς να κατευοδώσεις τον αγαπημένο
σου με ένα τέτοιο αριστούργημα, με φράσεις που - πιστεύεις, δεν πιστεύεις - σου
μαλακώνουν την καρδιά, πώς είναι δυνατόν να το αγνοήσεις;
Θαυμάσια έκαναν οι δικοί του Τζιμάκου που
τον αποχαιρέτησαν με την ποίηση του Δαμασκηνού ομοτέχνου του. Που τον έστειλαν
σε τόπο φωτεινό και χλοερό, όπου δεν χωράει οδύνη, λύπη, στεναγμός.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΩΜΕΝΙΔΗΣ.Απο τα ΝΕΑ 19 Ιανουαρίου 2018
ΣΗΜΕΙΩΣΗ:Αναδημοσιεύω την ανάρτηση αυτή,θεωρώντας την,σημαντική μαρτυρία ενός ανθρώπου χωρίς στενή επαφή με την ορθόδοξη παράδοση.Αλλά όμως το Πνεύμα του Θεού όπου θέλει πνέει και όχι μόνο στους κατ'επίφασιν πιστεύοντες και πιστούς.
Σήμερα κιόλας άκουσα μια ομιλία του αείμνηστου πατρός Κωνσταντίνου Στρατηγόπουλου.Σε μια από τις αξέχαστες ομιλίες του στις 26 Μαίου 2005,59η ομιλία στις πράξεις των Αποστόλων,ομιλία της Πέμπτης,αναφέρθηκε στην ακολουθία της νεκρωσίμου ακολουθίας,ως μιας ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΠΟΝΟΥ.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ:Αναδημοσιεύω την ανάρτηση αυτή,θεωρώντας την,σημαντική μαρτυρία ενός ανθρώπου χωρίς στενή επαφή με την ορθόδοξη παράδοση.Αλλά όμως το Πνεύμα του Θεού όπου θέλει πνέει και όχι μόνο στους κατ'επίφασιν πιστεύοντες και πιστούς.
Σήμερα κιόλας άκουσα μια ομιλία του αείμνηστου πατρός Κωνσταντίνου Στρατηγόπουλου.Σε μια από τις αξέχαστες ομιλίες του στις 26 Μαίου 2005,59η ομιλία στις πράξεις των Αποστόλων,ομιλία της Πέμπτης,αναφέρθηκε στην ακολουθία της νεκρωσίμου ακολουθίας,ως μιας ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΠΟΝΟΥ.
Τρίτη 27 Αυγούστου 2019
Κυριακή 25 Αυγούστου 2019
ΑΤΕΛΕΣΤΕΡΑ ΣΧΗΜΑΤΑ
Η γνώση του ανθρώπου καταξιώνει τα πλάσματα,ζώα,
και πουλιά,ιχθείς,όστρακα,λίθους και πάν αντικείμενο.
Μονάχα όμως ο Χριστός σώζει,καθαγιάζει και καταξιώνει τον άνθρωπο.
Σώζει τον άνθρωπο κι ας αυτός πήγε με την τυφλή του άγνοια
να κρύψη την ψυχή του μέσα στα ατελέστερα σχήματα.
Μέσα σε μια μικρή αχιβάδα της θάλασσας ή σε μια δεκαοχτούρα που έχει στο λαιμό της ωραίο περιδέραιο
ή σε ένα κοτσύφι ή στο διαλυόμενο και φθαρτό σώμα της γυναίκας πάνω στη γη,αναγνωρίζοντας τον προορισμό του κάθε σχήματος
που ενταύθα εκλέγεται.
(Ν.Γ.Πεντζίκης,Αρχιτεκτονική της σκόρπιας ζωής)
και πουλιά,ιχθείς,όστρακα,λίθους και πάν αντικείμενο.
Μονάχα όμως ο Χριστός σώζει,καθαγιάζει και καταξιώνει τον άνθρωπο.
Σώζει τον άνθρωπο κι ας αυτός πήγε με την τυφλή του άγνοια
να κρύψη την ψυχή του μέσα στα ατελέστερα σχήματα.
Μέσα σε μια μικρή αχιβάδα της θάλασσας ή σε μια δεκαοχτούρα που έχει στο λαιμό της ωραίο περιδέραιο
ή σε ένα κοτσύφι ή στο διαλυόμενο και φθαρτό σώμα της γυναίκας πάνω στη γη,αναγνωρίζοντας τον προορισμό του κάθε σχήματος
που ενταύθα εκλέγεται.
(Ν.Γ.Πεντζίκης,Αρχιτεκτονική της σκόρπιας ζωής)
Σάββατο 24 Αυγούστου 2019
ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΙΣ ΤΙΜΙΟΤΗΤAΣ
Ο μύλος της δημόσιας ζωής δεν πρόκειται να σταματήσει
-ούτε η κούραση,ούτε η αηδία που μας ποτίζει το μεροκάματό μας
Υπάρχει ένα καλό σ' αυτό το βάσανο:δε μ' έχει χωνέψει,δεν είμαι σαν τις τροφές
που έχει συνηθίσει.
Ως άνθρωπος των γραμμάτων ανήκω σ' έναν κόσμο που αποκλείει,
ως άνθρωπος χωρίς περιουσία το ίδιο,
και ως άνθρωπος με αντιστάσεις τιμιότητας,
και με τη συνείδηση του υπηρετείν.
Όλα αυτά δεν πρόκειται ν' αλλάξουν,τουλάχιστον να μην βλάψουν το Θεό.
-ούτε η κούραση,ούτε η αηδία που μας ποτίζει το μεροκάματό μας
Υπάρχει ένα καλό σ' αυτό το βάσανο:δε μ' έχει χωνέψει,δεν είμαι σαν τις τροφές
που έχει συνηθίσει.
Ως άνθρωπος των γραμμάτων ανήκω σ' έναν κόσμο που αποκλείει,
ως άνθρωπος χωρίς περιουσία το ίδιο,
και ως άνθρωπος με αντιστάσεις τιμιότητας,
και με τη συνείδηση του υπηρετείν.
Όλα αυτά δεν πρόκειται ν' αλλάξουν,τουλάχιστον να μην βλάψουν το Θεό.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΕΦΕΡΗΣ
Παρασκευή 23 Αυγούστου 2019
Τετάρτη 21 Αυγούστου 2019
FINISH WITH ENGINE
Στροφές μηδέν
έπαψε ο έξω κλυδωνισμός
έμεινε η παλίρροια
μα μέχρι τότε έχουμε καιρό
στην πρόοδο προς τον θάνατο
έπαψε ο έξω κλυδωνισμός
έμεινε η παλίρροια
μα μέχρι τότε έχουμε καιρό
στην πρόοδο προς τον θάνατο
Πέμπτη 15 Αυγούστου 2019
ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΣ ΜΟΝΟΝ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΝ
Ο άνθρωπος έρχεται από τον μύθο,και πορεύεται προς τον μύθο.Μύθος είναι ότι εξέρχεται των ορίων της Ιστορίας,χωρίς ωστόσω να απουσιάζει από καμία ιστορική στιγμή.Ο αρχέγονος και ανεξάντλητος Μύθος είναι ο ίδιος ο Θεός.Αυτό το δήλωσε ο Χριστός,αποκαλύπτοντας συγχρόνως καί τον άνθρωπο.
Ο Θεός- ως ο μυστικός και άρρηκτος Μύθος-διαποτίζει αδιαλείπτως Δημιουργία και Ιστορία.Γι' αυτό δεν μένει ανεπανόρθωτη καμμιά απώλεια από το "φυσικό" ή το "ηθικό" κακό.
Η προπατορική "πτώση",ως "πτώχευση" σε μυθική δύναμη του ανθρώπου,δεν έμεινε "απαραμύθητη" ως το τέλος.Μήτε "δυσπαραμύθητη"για πολύ.Επειδή ενανθρώπησε ο Θεός μπόρεσε να "παραμυθήσει" τον άνθρωπο.
Με το "αειπάρθενον" η "θεόπαις Μαρία"έσωσε την παιδικότητα.Που θα πεί,έσωσε τον μύθο!
Ο Θεός- ως ο μυστικός και άρρηκτος Μύθος-διαποτίζει αδιαλείπτως Δημιουργία και Ιστορία.Γι' αυτό δεν μένει ανεπανόρθωτη καμμιά απώλεια από το "φυσικό" ή το "ηθικό" κακό.
Η προπατορική "πτώση",ως "πτώχευση" σε μυθική δύναμη του ανθρώπου,δεν έμεινε "απαραμύθητη" ως το τέλος.Μήτε "δυσπαραμύθητη"για πολύ.Επειδή ενανθρώπησε ο Θεός μπόρεσε να "παραμυθήσει" τον άνθρωπο.
Με το "αειπάρθενον" η "θεόπαις Μαρία"έσωσε την παιδικότητα.Που θα πεί,έσωσε τον μύθο!
Κείμενο του Αρχιεπισκόπου Αυστραλίας Στυλιανού
"Ν.Γ.Πεντζίκης ο ομολογητής της ογδόης ημέρας"
Τρίτη 13 Αυγούστου 2019
ΠΡΟΣΩΠΕΙΑ
Ο Νίκος Γ. Πεντζίκης μπολιασμένος με το ευρωπαικό πνεύμα λογοτεχνών,ποιητών και ζωγράφων συνειδητοποιεί το κενό και το αδιέξοδο του νεότερου πολιτισμού,συνειδητοποιεί δηλαδή την τραγωδία χωρίς λύση και κάθαρση.Έτσι μπορεί να περιγραφεί ο νεώτερος δυτικοευρωπαικός κόσμος,ως ένας κόσμος που αρνείται την τραγωδία,θέλει να ξεπεράσει την χριστιανική παράδοση καταλήγοντας σε δύο παγκόσμιους πολέμους και σε ότι δημιουργήθηκε ύστερα:τον ανατολικό και δυτικό κόσμο χωρίς πίστη και χωρίς ανάσταση.Τι σημαίνει αυτο;Σημαίνει ότι εγκαταλείποντας την εκκλησιαστική παράδοση,έχοντας την όμως γνωρίσει,οδηγούμαστε είτε σε μια διαιωνιζόμενη σταύρωση,σ' έναν βασανισμό ενδοκόσμιο χωρίς λύτρωση,είτε στην ψευδαίσθηση ελευθερίας που μηδενίζει κάθε οντολογία και κάθε θεολογία,αφήνοντας τον άνθρωπο έρμαιο της ειδωλολατρίας του εαυτού του και του κόσμου.
Σωτήρης Γούνελας,Ο διφυής Ν.Γ.Πεντζίκης
Σάββατο 10 Αυγούστου 2019
Πέμπτη 8 Αυγούστου 2019
Τρίτη 6 Αυγούστου 2019
ΤΡΟΠΟΣ ΔΙΑΦΥΓΗΣ
Όλος ο κόσμος,ως τους αντίποδες,η γης ολόκληρη ως τα βάθη της Κίνας είναι υπεύθυνη για την αδικία που γίνεται και σ' έναν άνθρωπο ακόμη.Στον πιό μικρό,τον πιό ασήμαντο άνθρωπο.Την αδικία την πληρώνουμε όλοι,δεν υπάρχει τρόπος διαφυγής.Αυτά μας τα λέει η μοίρα μας,και γι' αυτό,φοβούμαι,η μοίρα μας θα μας χτυπά ως την συντέλεια των αιώνων.Ξεχνούμε,πάντα ξεχνούμε,και το κακό που κυκλοφορεί μέσα στο αίμα μας δεν γνωρίζει εμπόδια.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΕΦΕΡΗΣ,ΜΕΡΕΣ
Σάββατο 3 Αυγούστου 2019
ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΖΩΗ
Έφτασε αργά στον κήπο
κινδύνευσε κάθε στιγμή περνώντας
απ' την λελογισμένη φθορά
και την πρόωρη επίσχεση του χειμώνα
απλώνοντας το χέρι στην ροδιά
πού' χει τις άπειρες
στοιβαγμένες ζωές
μάζεψε λίγα φυλάγματα
απ'τα καταγής
και επέστρεψε στον καημό των αλόγων
είχε κρατήσει αυτό πού έλεγε ο δάσκαλος
"να ζούμε αποστολικά,σαν πλούσιοι πολύ
με τ' απλωμένα τσαμπιά
και την πρώιμη ανθοφορία
των αμυγδαλιών"
άνοιξε τον ντουρά
είχε πεινάσει
μα μόνο πριονίδια
έβγαλε
είχε όλο το βράδυ που
τ' αλυσοπρίονα
ηχούσαν.
Πέμπτη 1 Αυγούστου 2019
Σάββατο 27 Ιουλίου 2019
ΤΟ ΑΣΤΕΙΡΕΥΤΟ ΠΟΤΑΜΙ
Αμαρτία είναι η απουσία από το παρόν.Το αστείρευτο ποτάμι που αρδεύει τα μέσα μας.Το ποτάμι αυτό ανεβαίνει πολλές φορές ίσαμε το στόμα,αλλά διστάζεις να μιλήσεις γιατί σου φαίνεται ότι θα εκπνεύσεις.Τόσο στενά μένουμε συνδεδεμένοι στα εφήμερα μορφώματα.Τόσο περισσότερο προσέχουμε τα σκουπίδια και απορρίμματα αντίς για το νερό.Απάνω όμως στο πρόσωπο του νερού εφάπτεται το πνεύμα της αληθείας το ζωοποιό.
Άλλο πρέπει να είναι το νόημα της ζωής απ' αυτό που ονομάζουμε αυτοσυντήρηση
ΝΙΚΟΣ Γ.ΠΕΝΤΖΙΚΗΣ
Από το περιοδικό Ίνδικτος,τεύχος 18,Μάιος 2004
Σάββατο 20 Ιουλίου 2019
Πέμπτη 18 Ιουλίου 2019
ΟΝΤΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΕΜΠΡΑΓΜΑΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Να είναι ενδογενής ιδιότητα
του αντικειμένου
το ότι "εμφανίζεται",
δηλαδή το ότι είναι αντιληπτό;
ή είναι εξελικτικά αποκτημένη,
στο μάκρος του χρόνου,
ικανότητα του ανθρώπου
να αντιλαμβάνεται επιλεκτικώς
οντότητες του εμπράγματου κόσμου;
του αντικειμένου
το ότι "εμφανίζεται",
δηλαδή το ότι είναι αντιληπτό;
ή είναι εξελικτικά αποκτημένη,
στο μάκρος του χρόνου,
ικανότητα του ανθρώπου
να αντιλαμβάνεται επιλεκτικώς
οντότητες του εμπράγματου κόσμου;
ΕΚΤΩΡ ΚΑΚΝΑΒΑΤΟΣ
Τετάρτη 17 Ιουλίου 2019
ΣΥΝΕΧΗΣ ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Μάρτυς στις τάδε του μηνός,
υπερβαίνουσα τα επίπονα ζώντας με κραυγές,
εκεί που δίχως λόγο δεν υπερνικάμε την απόγνωση,
φωνάζοντας:
επώδυνων πειρασμών ελευθέρωσον Κύριε,
ελπίζουμε να εισακούσει η οσία,
συνεχής ροή ειδήσεων,σκέψεων,
φωτοτυπίες ερριμένες με υπερβολική ατεχνία,
λεπτά κλήσεως συνολικά 156,από κάτω ξαστεριά,30 βαθμοί,
σε χαρτάκι:evaporator cooler and anodes
υπερβαίνουσα τα επίπονα ζώντας με κραυγές,
εκεί που δίχως λόγο δεν υπερνικάμε την απόγνωση,
φωνάζοντας:
επώδυνων πειρασμών ελευθέρωσον Κύριε,
ελπίζουμε να εισακούσει η οσία,
συνεχής ροή ειδήσεων,σκέψεων,
φωτοτυπίες ερριμένες με υπερβολική ατεχνία,
λεπτά κλήσεως συνολικά 156,από κάτω ξαστεριά,30 βαθμοί,
σε χαρτάκι:evaporator cooler and anodes
Πέμπτη 4 Ιουλίου 2019
ΤΟ ΠΕΡΙΔΕΡΑΙΟ ΤΗΣ ΤΡΙΚΥΜΙΑΣ
Το σημάδι πού δίνει μορφή και χαρακτηρίζει το πρόσωπο,τόν ποιητή,την ζωή,δεν εἶναι παρά ἡ ἁλμύρα πού τίς ἣσυχες μέρες στεγνώνει στον ἣλιο κρυσταλλώνοντας το ἀλάτι στις σχισμές τῶν βράχων,ὑπομνήσκοντας τίς ἂλλες μέρες τίς μέρες τῆς τρικυμίας.Τῆς τρικυμίας που σχηματίζει στην ἀκτή μια γραμμή,ἓνα σχέδιο ἀπό φύκια,κοχύλια και σκουπίδια πού ἡ θάλασσα ἀπιθώνει στη δημιουργική της ὁρμή,ἀπό τά σπλάγχνα της φέρνοντας στον ἀέρα και στον ἀφρό το θησαυρό μιᾶς ζωῆς πού πλάθεται μέσα της.Τ’ἀποκυήματα αὐτῆς τῆς ζωῆς στεγνώνουν στον ἢλιο σχηματίζοντας αὐτό πού ἀργότερα ἀποκαλοῦν το περιδέραιο τῆς τρικυμίας.Ἓνας ἀκανόνιστος σχηματισμός πού λάμπει σκοτεινός στον ἣλιο,ἀφοῦ πῆρε μορφή ἀπ’ τά κύματα..Σ’ αὐτόν «τελειώνουν τά ἒργα τῆς θάλασσας».Σ’ αὐτό το περιδέραιο ἀπό γυαλιά κατεργασμένα στα κύματα,ξύλα γλυμένα ἀπ’ το νερό,φύλλα ἀπό σκουριασμένο τενεκέ,ἀσβεστόλιθους πού γέννησε ὁ βυθός,και στο ἀλάτι πού ἀσημίζει στους βράχους φανερώνεται το ἒργο ὂντας ἓτοιμο με τον πρῶτο καιρό να πάρει πάλι τούς δρόμους τῆς θάλασσας,να ἑνωθεῖ με το νερό και να διαλυθεῖ ἀθέατο στη μήτρα του με τον ἲδιο τρόπο πού λαμπυρίζει στον ἣλιο,χρυσάφι μές στην ἂμμο ἢ σπινθήρας λευκός τῆς ζωῆς τοῦ βράχου.Κί εἶναι αὐτό το σημάδι μιᾶς στιγμῆς πού ἒφτασε,με τη βοήθεια τοῦ ἁλατιοῦ,στον ἀφρό και στο φῶς,και ὃταν σήμανε ἡ ὣρα ποντίστηκε πάλι πίσω στο βυθό,συνιστώντας αὐτό το ἲδιο πλέον ἃλας,τῆς ζωῆς,το ἁλάτι και την ἁλμύρα τῆς θάλασσας.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΕΦΕΡΗ
ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΕΦΕΡΗ
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
ΥΠΟΓΡΑΦΗ
Παραλία Ασπροπύργου,σε μια θαυμάσια φθινοπωρινή λιακάδα Για μένα, ότι φέρει την υπογραφή μου ισοδυναμεί με απόδειξη ΗΛΙΑΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΑΥΤΟ...
-
Σαν ήρθε η άνοιξη βάλανε οι άνθρωποι σε σιγαση τους ηχους και απ' τις εικόνες κράτησαν ότι τους έδενε με τη φύση όταν ήταν παιδιά: Τ...
-
Το βιβλίο τούτο γραμμένο με το ιδιαίτερο ύφος του συγγραφέα και διανθισμένο με πολλές ζωγραφιές του ίδιου είναι ένας πεντακάθαρος ήχος β...