Υποχρεωτικά αναζητούμε τήν πέραν των ορατών αλήθεια δια της επικλήσεως εν μέσω σκιών και αντιξοότητας ανέμων,του ονόματος του Κυρίου.Οι δια της θαλάσσης πλέοντες ευκολότερα διαχειρίζονται το μέγα χάσμα των ανθρωπίνων αισθημάτων εισχωρώντας στην απόγνωση,απαραίτητου σταδίου προς απέκδυση του δερμάτινου χιτώνα που καθημερινά τρέφουμε ζώντας ασώτως,δηλαδή σπαταλώντας το μερίδιο της πατρικής ουσίας. Μια χαρακτηριστική σκηνή περιγράφει ο κύρ Νίκος Γ. Πεντζίκης,την οποία αξιώθηκα να ζήσω στην άκρα της ένταση.Αναφέρει λοιπόν στο Αρχείον ερμάρίο έντεκα,φακέλο δύο ,αριθμό 3,πως κάποιος που επισκέπτεται το περιβόλι της Παναγίας,και ιδιαιτέρως κατἀ την πρώτη φορά επίσκεψης του,έχει τήν βεβαιότητα εισερχόμενος στον ναό ότι τα τελούμενα εντός της εκκλησίας μπορούν να κάνουν τον καθένα να ελπίζει για την συγχώρεση όλων των αμαρτημάτων. Την 28 η Μαίου του 1997 κατά την Μεσοπεντηκοστή, έζησα με ένταση την ανωτέρα αίσθηση,πραγματοποιούμενη με μεγαλοπρέπεια επί του σώματος της ζωής μου.Έκτοτε διάγω τον βίο τεμπέλικα τρεφόμενος κυρίως εκ του ουρανίου τούτου Μάνα προς υπερνίκηση των αντιξοοτήτων της καθημερινότητας.
Μέσω της αγάπης που ως παντοτινά ισχύον παρόν(Αρχείον,σελ 310)καθίσταται δυνατός ο συγχρονισμός ανάμεσα στη στέρεα ευρυχωρία της πόλης και στην στεναχωρία επί του πλοίου--μεταλλικού κλωβού που πλέει στα πέλαγα μεταφέρων αλυσίδα υδρογονανθράκων απαραίτητων δια την επιμήκυνση των ευεργετημάτων του σύγχρονου πολιτισμού,αναφέρεται στο ημερολόγιο του εργάτου της θαλάσσης ο πρώτος τόπος ως χώρος της φυσικής καταγωγής και ο δεύτερος τόπος ως χώρος και χρόνος μετανοίας.
Η θεωρία της εξέλιξης πανθομολογούμενη στην επιστήμη, ως η μόνη που μπορεί επαρκώς με την σημερινή γνώση να εξηγήσει το μέγα θαύμα της ζωής καθώς πιστοποιείται ότι στην αποφυγή του θανάτου προσανατολίζονται τα όντα. Ο τυφώνας στρέφεται βόρεια προς το μέρος των ανέμων στραμμένοι και εμείς Για να μείνει το πλοίο σταθερό στην πορεία του και αλώβητο στις ποικίλες δυνάμεις αερίων και υγρών μαζών απαιτείται σωστή κατανομή έρματος και φορτίου καθώς και ωστική δύναμη δια μέσω των προωστήριων μηχανών όπως επίσης και ικανότητα στρεπτική δια της διαφοροποιημένης επιφάνειας των δυνάμεων επί του πηδαλίου. θέση πλοίου :19 56 βόρειο,117 50 ανατολικό θέση τυφώνα :22 0 βόρειο,128.8 ανατολικό
Παλιό λαικό τραγούδι επικαλείται το άναμμα φλόγας που θα κατακαύσει τα πάθη του σώματος καθώς και την αθλιότητα του βίου δια του καψίματος του κορμιού. Η ορθόδοξος Εκκλησία επαναπροσδιορίζει το νόημα της ζωής και επαναφέρει τον σύνολο άνθρωπο στην ισορροπία με τον εαυτό του και με τον κόσμο γύρω του. Η παράδοση και οι Πατέρες διδάσκουν εμφαντικά ότι δια της εκουσίου ασκήσεως απαλλάσσεται ο άνθρωπος από τα ποικίλα πάθη που τον τυραννούν,επομένως η άσκηση και ο "υποπιασμός" της σαρκός είναι παθοκτόνα και όχι σωματοκτόνα διαδικασία. Δια της σωματοκτόνου ασκήσεως εκλείπει το σώμα μα ουδόλως το σαρκικό φρόνημα και η εγωιστική ροπή του ανθρώπου και κατ'επέκταση τα βάσανα του παρόντος βίου.
Σχόλιο στον ποιητή: Tυραννιέσαι κυρ Νίκο στα ερεβώδη σοκάκια της ανύπαρκτης πόλης ανάμεσα σε δυό κήπους σωριάζοντας όλες τις ματαιότητες συλλέκτης στην εμμονή της ιστορίας τελευταίες συλλαβές του αισθητού ξεκοκαλίζοντας στο στασίδι και σκύβοντας καθώς θυμιάζει ο ιερέας στην εσπερινή ακολουθία σέρνοντας στην αιωνιότητα το νοσηρό πλήθος είσαι κυρ Νίκο ο έκθαμβος των οραμάτων ο ολοκληρωτικά χαμένος ο "ωραιότερος απ'τα ναυάγια των ήλιων"
Κάτω από τόννους σίδερα και λάσπες κυλάει το μαύρο ποτάμι κοίτες αιμάτου που και που ξεφεύγουν και συναντούν τον κύριο όγκο των υδάτων μα το μαύρο δεν ξεθωριάζει από χώρες ταπεινές και ταπεινωμένες αναβλύζουν τα πηχτά ύδατα χέρια αμέτρητα απλώνονται στη ζητιανιά
και είναι τα σίδερα που κόβουν και οι λάσπες που πνίγουν τελείως τον πόνο