Πέμπτη 19 Απριλίου 2018

ΣΠΑΘΑΡΗΣ

Διώξαμε τη χάρη από τη ζωή μας,αυτό μας λείπει.Αυτό που είδα την άλλη φορά στον καραγκιοζοπαίχτη Σπαθάρη.Ήρθε στο σπίτι πεινασμένος,σε απόγνωση.Κι όμως πως μιλούσε."Το ταβάνι τρέχει,Κύριε.Δεν έχουμε ηλεχτρικό.Τώρα που παντρεύονται οι άνθρωποι μέσα στ'αεροπλάνα,δεν έχουμε ηλεχτρικό.Πότε σπάζει το γυαλί της λάμπας,πότε το πετρέλαιο είναι νοθευμένο.Και το σπίτι μου,βλέπεις,είναι εργοστάσιο.Άμα βραδιάζει,με πιάνουν οι μαύρες σκέψεις.Αρπάζω τότε τα χαρτιά και τα κοπίδια,και φτιάνω τον Κοπρίτη,τον Μπιτσικόκο,τον Καραγκιόζη."
Αυτό που δεν μπορώ να κάνω εγώ.Ντρέπομαι που κάνω τόσο λίγο,όταν ακούω τέτοιους ανθρώπους.

ΜΕΡΕΣ,ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΕΦΕΡΗΣ

Τετάρτη 18 Απριλίου 2018

Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΤΑΓΟΝΑ

Λάμψεις σπινθήρων
στον αβυσσαλέο λάκκο
κανένα συμπονετικό σύμπτωμα
και ο θεόβαρος σύρτης
να κλειδαμπαρώνει την μόνη έμπαση
στην ανθρωπότητα
λιγνοί λιμοκοντόροι στις πέτρινες επάλξεις
"να μείνει η τελευταία σταγόνα
να μπουκώσω με αίμα τη θνητότητα"

Τρίτη 17 Απριλίου 2018

ΒΑΘΙΑ ΤΟΥ ΣΠΗΛΑΙΟΥ

Συνήθως λεπτές κλωστές 
με συνδέουν με το σώμα
ξυπνάω και ο ύπνος
έχει πρώτος ανοίξει τον δρόμο
σκάμματα στο φως
και κάτι πελώριες σκαλωσιές 
που κρατούν τα αυτονόητα
κατά το απόγευμα
αθυμία 
και οι μώλωπες γυμνοί 
στην επιφάνεια των υδάτων

ΡΑΓΙΣΕ

ξεμπλέκω τα κουβάρια 
μεσ'την βαθιά νύχτα

ΑΝΑΠΟΔΟΓΥΡΙΣΜΕΝΟ
ΤΟ ΚΕΛΥΦΟΣ

Δευτέρα 16 Απριλίου 2018

ΣΑΛΟΤΗΤΑ



Διδάσκαλε 
ου μέλει σοι 
ότι απολλύμεθα;
(Μαρκ.δ',38)

Ήταν παράξενος
δεν τον καταλάβαινε κανείς 
καθώς πέρναγε
ίχνη φωτός
γύρευε στον κάθε τυχόντα

04-07-2002

Κυριακή 15 Απριλίου 2018

ΣΧΟΛΙΟ ΠΕΡΙ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΑΣ

 Συχνά ακούω να λένε πως,οι προσωπογραφίες των βυζαντινών εικόνων δεν χαρακτηρίζονται παρά από μια πληκτική επανάληψη.Η ρηχή αυτή άποψη είναι πολύ μακρυά από την αλήθεια,γιατί η πινακοθήκη των αγίων συγκροτεί μιαν ατέλειωτη σειρά πορτρέτων,με έντονα προσωπικά σουσούμια.Και μάλιστα,μπορεί κανείς να μιλάει για πορτρέτα ψυχογραφίες.

ΙΧΝΕΥΤΗΣ,ΤΕΥΧΟΣ 40(ΙΑΝ,1989),
του  Ηλία Πετρόπουλου 
σε μία μικρή μελέτη του Ο ΜΥΣΤΑΞ.

Σάββατο 14 Απριλίου 2018

ΔΙΑ ΠΑΛΗΣ ΕΞΕΡΧΟΜΕΝΟΙ

Όστις αγνοεί την ασθένειαν της καρδίας του,μεταμορφώνει τον Θεόν εις ομοίωμα της ασθενείας του,ήτις είναι η ιδιοτελής αγάπη.Ούτω φαντάζεται τον Θεόν ουχί ως θεραπευτήν της αρρώστου ιδιοτελείας του,αλλ'ως ικανοποιούντα αυτήν μέσω της ευδαιμονίας εν τω παρώντι κόσμω ή εν άλλω.


Αρχ.Σωφρόνιος Σαχάροφ

Παρασκευή 13 Απριλίου 2018

ΤΟ ΚΙΒΔΗΛΟ ΑΣΤΡΟ

Δεν με κρατά 

παρά

το μικρό τούτο 

απόστημα

της μνήμης

θολό και απόμερο

στέκει το κίβδηλο άστρο

μακρυά απ'την αιωνιότητα

και το δόρυ της ημέρας 

είναι

πολύ λίγο

ελάχιστο

για να αντέχει το βάρος 

του ηλίου.

Πέμπτη 12 Απριλίου 2018

ΠΗΓΗ ΥΔΑΤΟΣ ΖΩΗΣ

Eγκαταλείπομεν 
πηγήν ύδατος 
ζωής,
και ορύττομεν 
εαυτοίς
λάκκους
 συντετριμμένους
(Ιερεμία 2,13)


Να διακρίνω πασχίζω,τι σημαίνει Ανάσταση για έναν πεθαμένο.Για μας τους πολύβοους,τους ταριχευμένους σε άσκοπες δοαδρομές,είναι μονάχα καρικατούρα,έθιμο.Για έναν πεθαμένο ίσως είναι το πάν.Εμείς απλώς προσπερνάμε με καχυποψία.

ΔΥΤΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ


Μόνον ιστορίες θανάτου αφηγείται το σώμα

ΗΛΙΑΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ

Τετάρτη 11 Απριλίου 2018

ΑΝΕΣΠΕΡΗ ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑ


Ο Θεός έσται τα πάντα εν  πάσι
Α’Κορ.15,28


O χρόνος αποτελεί μορφή της ευμετάβλητης υπάρξεως.Σε κάθε αλλαγή εμπεριέχεται το στοιχείο του πάθους και ακόμη του θανάτου.
Εμείς οι άνθρωποι ανήκοντας ταυτόχρονα,μάλλον παράλληλα,σε δύο κόσμους,τον άνω και τον κάτω,είμαστε κατά κάποιο τρόπο διχασμένοι σε όλη την πορεία της επίγειας ζωής μας.Ορμάμε προς την αιώνια ζωή έχοντας ενώπιόν μας τη μορφή του Θείου  είναι,του αναλλοίωτου στην τελειότητά του,και ταυτόχρονα βυθιζόμαστε στις μέριμνες για τα γήινα,χωρίς να είμαστε σε θέση να περιφρονήσουμε τις ανάγκες της ζωής αυτής.¨Προσδοκώ ανάστασιν νεκρών¨.Μόνο αυτή,η προσδοκώμενη αιώνια ζωή,αποτελεί την αυθεντική ζωή.
Πρέπει να θεωρήσουμε την αιωνιότητα όχι συνέχεια του χρόνου στο ατελεύτητο,αλλά μοναδική αδιάστατη πράξη του πληρώματος του είναι.Η αιωνιότητα περιπτύσεται όλη την έκταση του χρόνου,η ίδια όμως δεν έχει έκταση.Στην αιωνιότητα οι έννοιες της έκτασης και της διαδοχικότητας,της αρχής και του τέλους,του πρίν και του μετά,έννοιες που σχηματίσαμε εμείς μέσα στα όρια της εμπειρικής πραγματικότητας,δεν μπορούν να έχουν εφαρμογή.
Αιώνια ζωή είναι η πνευματική ζωή.
Αιωνιότητα είναι η ειρήνη της καθαρής σκέψης και του ήθους στην αδιαίρετη ενότητά τους.

Από το βιβλίο ΑΓΩΝΑΣ ΘΕΟΓΝΩΣΙΑΣ,Η αλληλογραφία του γέροντος Σωφρονίου με τον Δ.Μπαλφουρ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΟΥ ΣΩΦΡΟΝΙΟΥ ,ΕΣΣΕΞ ΑΓΓΛΙΑΣ,2004.



ΟΙ ΧΑΡΑΔΡΕΣ ΤΗΣ ΑΝΟΙΞΗΣ

  Σαν ήρθε η άνοιξη  βάλανε οι άνθρωποι σε σιγαση  τους ηχους και απ' τις εικόνες κράτησαν ότι τους έδενε με τη φύση όταν ήταν παιδιά: Τ...