Τετάρτη 27 Μαρτίου 2019
Τρίτη 26 Μαρτίου 2019
ΤΟ ΒΛΕΜΜΑ ΤΟΥ ΠΟΙΗΤΗ
Ποίηση εἶναι μια λέξη συνώνυμη με τη Δημιουργία.Ἀλλά ,γιατί
ἀπ’ὃλες τις τέχνες και τις ἐπιστῆμες τοῦ ἀνθρώπου,ὁ ἒντεχνος λόγος ἒχει το προνόμιο
να λέγεται Ποίηση και ὁ λειτουργός της ποιητής;
Νομίζω ,πρόκειται για ἓναν
θεμελιώδη διαχωρισμό,ἀνάμεσα στην ἰδιότητα τοῦ ποιητῆ και σ’ὃλες τις ἂλλες ἀνθρώπινες
ἰδιότητες.Ἓναν διαχωρισμό πού ἀνταποκρίνεται στον διπλό τρόπο πού ἒχουμε την δυνατότητα
να βλέπουμε το ἀντικείμενο:
Τον ἀνιδιοτελή και τον χρησιμοθηρικό.Γι’
αὐτό κι ὁ παραπάνω διαχωρισμός θα πρέπει να ἒχει την ἀρχή του ἀπό πολύ παλιά.Ἲσως,ἀπό
τότε πού ὁ ἂνθρωπος πρωτοκοίταξε τον κόσμο,πού συνειδητοποίησε την καταστροφική
του δύναμη πάνω στα πράγματα και τους ἂλλους και φοβήθηκε.Περιέβαλε,τότε,τον Ποιητή
και το λειτούργημά του με ιερότητα ,σαν δύναμη ἀντισταθμιστική.Καί πραγματικά,ὃσο
ἀπομακρυνόμαστε ἀπ’ τις ἀρχαικές κοινωνίες προς τους νεότερους χρόνους,τόσο
βλέπουμε τον Κόσμο-κατά τον βαθμό πού ὁ ρόλος τοῦ ποιητή περιορίζεται σε σημασία-ν’
ἀρχίζει να κυριαρχεῖται ἀπό το κερδοσκοπικό πνεῦμα και να ὁδηγεῖται βαθμιαῖα
στη χρεωκοπία.
Το τερατῶδες τῆς ἐποχῆς μας
εἶναι γέννημα τῆς χρησιμοθηρικῆς μας ἀντίληψης τοῦ κόσμου,ταυτόσημης με το πνεύμα
τῆς ἐκμετάλλευσης.Καί,να,λοιπόν πού σε μιάν ἐποχή πέρα για πέρα
χρησιμοθηρική,ψυχρά ὠφελιμιστική κι ἀπάνθρωπη,οἱ νέοι ἂνθρωποι στον τόπο μας ,ἀρχίζουν
ν’ ἀποζητοῦν αύτό πού φαίνεται το λιγότερο χρήσιμο:Την Ποίηση και τον Ποιητή.Μέσα
σ’ ἓναν κόσμο οἰκοδομημένον πάνω στην ὑλική δύναμη,ὁ ποιητής σήμερα,μαθαίνει
ξαφνικά,ὃτι τόν χρειάζονται.Πού σημαίνει ὁτι ὁ νέος ἂνθρωπος θέλει να ξαναδεῖ τον
Κὀσμο ἀπό την ἀρχή με το καθαρό του βλέμμα,δηλαδή με το βλέμμα τοῦ ποιητῆ.
Ξαναμαθαίνοντας οἱ ἂνθρωποι
να κοιτάζουν τά πράγματα και ἀλλἠλους με τά μάτια τοῦ ποιητῆ,ἲσως τότε
μπορέσουν ν’ ἀποκαταστήσουν τον Κόσμο στην πρωταρχική του ὀμορφιά και ἱερότητα.
ΜΕΛΙΣΣΑΝΘΗ
Κυριακή 24 Μαρτίου 2019
ΣΤΗΝ ΔΙΝΗ ΤΩΝ ΑΣΤΡΩΝ Η ΦΥΣΗ ΣΦΑΔΑΖΕΙ
Νύξ ἀμειδής ἡ φύσις ἡ ἐμή,
Και πῶς ἐξ αὐτῆς λάμψει ὁ
ἣλιος;
ΡΩΜΑΝΟΥ ΜΕΛΩΔΟΥ
ΚΟΝΤΑΚΙΟΝ
ΜΕΘΕΟΡΤΟΝ
ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΟΥ ΓΕΝΝΗΣΕΩΣ
Βέβαια δεν είμαστε μόνο
ένα ζώδιο
και ρίζες που φτάνουν
βαθιά
στο μακρύτερο μέλλον
τότε θυμήθηκα
όταν
τραβώντας όλα τα
χτυπημένα μήλα
απ’την σκιά του πατρικού
μου σπιτιού
ΠΩΣ
ΠΩΣ
ακόμα και οι ιδέες που φαίνονται άγουρες
σκουληκιάζουν,
πολύ πριν πέσουν καταγής
πολύ πριν πέσουν καταγής
πότε θα’ρθείς;
σκορπιούς γέμισε η πανσέληνος
Σάββατο 23 Μαρτίου 2019
ΚΙ ΑΛΛΑ ΠΛΗΓΜΑΤΑ ΣΤΟ ΣΤΗΘΟΣ
Και μπαίνεις στη
βυζαντινή λειτουργία για να συνειδητοποιήσεις τι σημαίνει ενηλικίωση στον
πολιτισμό:
Δραματουργία αρχαιοελληνικής
τραγωδίας,με τους δύο χορούς,τις εισόδους-εξόδους των κορυφαίων,τη διαλεκτική
αντιφωνία.Ποίηση ιλιγγιώδης,ζωγραφική θριάμβου των σημαινομένων πάνω στα
σημαίνοντα,μέλος συναρπαστικής υπέρβασης των ατομοκεντρικών ευφραντικών σκοπιμοτήτων.Οι
άνθρωποι εκεί κατέχουν το απόσταγμα εκφραστικής πάλης γιγάντων,δραματουργούν
τον τρόπο και μελωδούν τον λόγο της πρόσβασης σε μέτρα νοηματοδότησης της ύπαρξης
και του κόσμου,συγκλονιστικά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΙΑΝΝΑΡΑΣ
Ο ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΕΡΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΠΟΙΗΜΑ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΚΑΡΟΥΖΟΥ
Τετάρτη 20 Μαρτίου 2019
Τρίτη 19 Μαρτίου 2019
Δευτέρα 18 Μαρτίου 2019
Σάββατο 16 Μαρτίου 2019
Πέμπτη 14 Μαρτίου 2019
ΠΕΡΙ ΚΑΥΣΕΩΣ
Αναμένει ευλαβικά
ένα κομμάτι της ύπαρξης
που δεν χωνεύτηκε στις στάχτες
και πήρε θαρρετά ν'ανεβαίνει
τις σκάλες
όπου η καύση
"τίνος είναι τώρα όσα σύναξες;"
"άνεμος τα σκορπίζει",
απάντησε
ένα κομμάτι της ύπαρξης
που δεν χωνεύτηκε στις στάχτες
και πήρε θαρρετά ν'ανεβαίνει
τις σκάλες
όπου η καύση
"τίνος είναι τώρα όσα σύναξες;"
"άνεμος τα σκορπίζει",
απάντησε
Τετάρτη 13 Μαρτίου 2019
ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΦΟΒΟΣ
ἐλευθέραν εἶναι προσήκει παντός φόβου τήν ἀρετήν
ἀδέσποτον ἀρετή καί ἑκούσιον,παντός φόβου καί ἀνάγκης ἐλεύθερον
ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ,ΠΑΡΑ ΜΑΞΙΜΩ ΤΩ ΟΜΟΛΟΓΗΤΗ,ΚΕΦ.ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ
Ἡ πάσης ἰδιοτελείας καί ἀνάγκης ἐλευθέρα ἀγάπη οὐδέν φοβεῖται.
Πᾶσα τοῦ ἀνθρώπου ἀνησυχία βασίζεται ἐπί κληρονομηθεισῶν ψυχολογικῶν καί σωματικῶν ἀδυναμιῶν δηλαδή χωρισμός τῆς ψυχῆς ἀπό τῆς θείας χάριτος καί φθορά τοῦ σώματος,ἐκ τῶν ὁποίων προκύπτουν ἱδιοτέλειαι.Ἡ κατά τούτον ἀπειλή προκαλεῖ αὐτομάτως τόν φόβον καί τήν ἀνησυχίαν.Ὁ φόβος δέν ἐπιτρέπει εἰς τόν ἂνθρωπον νά τελειοποιηθῆ ἐν τῆ ἀγάπη.
Κρατούμενος ὑπό τό κράτος τοῦ θανάτου καί μή ἒχων πραγματικήν καί ὀρθήν πίστιν εἰς τόν Θεόν ὀ ἂνθρωπος ἀνησυχεῖ διά τά πάντα καί κυριαρχεῖται ὑπό σωματικῶν καί ψυχολογικῶν ἱδιοτελῶν ἀρχῶν καί οὒτως ἀδυνατεῖ νά ἀγαπᾶ ἀνιδιοτελῶς καί ἐλευθέρως.Ἀγαπᾶ καί πιστεύει κατά τό νομιζόμενον ὑπ' αὐτοῦ συμφέρον.Δύναται δέ νά ποιῆση Θεόν καθ' ὁμοίωσιν ἑαυτοῦ.Οὓτος ὑστερεῖ ὁ ἂνθρωπος τοῦ ἀρχικοῦ τοῦ προορισμοῦ και ἀστοχεῖ πνευματικῶς.Αἱ ἀστοχίαι αὗται εἰς τήν βιβλικήν γλῶσσαν λέγοντα ἁμαρτίαι.Πηγή τῶν προσωπικῶν ἁμαρτιῶν τοῦ ἀνθρώπου εἶναι ἡ εἰς χεῖρας τοῦ διαβόλου δύναμις τοῦ θανάτου καί ἡ ἐκούσιος ὑποταγή τοῦ ἀνθρώπου εἰς αὐτήν.
Π. ΙΩΑΝΝΗΣ ΡΩΜΑΝΙΔΗΣ,ΤΟ ΠΡΩΠΑΤΟΡΙΚΟΝ ΑΜΑΡΤΗΜΑ
Σάββατο 9 Μαρτίου 2019
ΛΥΧΝΑΡΙ ΣΤΟ ΣΚΟΤΟΣ
Ἡ συμφορά ἒρχεται μέ τήν ἀνυπακοή.Μᾶς παρασέρνουν τά μάτια νά πιστεύουμε μονάχα ότι βλέπουμε.Τά ἂλλα δέν ὑπάρχουν λέμε.Γιά νά'χουμε τή βεβαιότητα ὃτι ὑπάρχουμε,θέλουμε νά φαινόμαστε,νά μᾶς βλέπουν.Ντυνόμαστε ὃσο μποροῦμε πιό φανταχτερά.Κρεμᾶμε στολίδια,πού λάμπουν σά χαμόγελα.Φοράμε μετάξια πού μεθᾶνε τήν ἁφή.
Μέσα σ' ὃλ' αύτά πῶς μπορεῖς νά στέκεις ἀληθινός;Πρόσχαρος σάν τή σοφή ἂνοιξη;Γιορταστικός σάν τήν άλήθεια τῆς Λαμπρῆς,πού μέρα με τή μέρα πλησιάζει;
Ἀλήθεια καί σοφία.
Παίρνω τόν ἓνα καί τόν ἂλλο δρόμο,κάνοντας μέ τό νοῦ μου διάφορες σκέψεις,περί ἀληθινῆς γνώσεως καί σοφίας.
Ποιό εἶναι τό ὁδηγό λυχνάρι;
Ποιό λυχνάρι νά κρατήσω,γιά νά φωτιστῶ στό σκότος που βρίσκομαι;
Μέσα σ' ὃλ' αύτά πῶς μπορεῖς νά στέκεις ἀληθινός;Πρόσχαρος σάν τή σοφή ἂνοιξη;Γιορταστικός σάν τήν άλήθεια τῆς Λαμπρῆς,πού μέρα με τή μέρα πλησιάζει;
Ἀλήθεια καί σοφία.
Παίρνω τόν ἓνα καί τόν ἂλλο δρόμο,κάνοντας μέ τό νοῦ μου διάφορες σκέψεις,περί ἀληθινῆς γνώσεως καί σοφίας.
Ποιό εἶναι τό ὁδηγό λυχνάρι;
Ποιό λυχνάρι νά κρατήσω,γιά νά φωτιστῶ στό σκότος που βρίσκομαι;
Ν.Γ.ΠΕΝΤΖΙΚΗΣ,ΟΜΙΛΗΜΑΤΑ
Παρασκευή 8 Μαρτίου 2019
ΔΕΝ ΠΕΘΑΙΝΟΥΝ ΤΑ ΚΥΜΑΤΑ
Τά κύματα εἶναι οἱ ψυχές τῶν ἀνθρώπων πού ἀληθινά δέν πεθαίνουν,δηλαδή οἱ ψυχές ὃλων τῶν ἀνθρώπων τῆς γῆς,πού πραγματικά τραγουδᾶν ὃταν σωπαίνει ὁ ἣλιος.Δέν πεθαίνουν οἱ ἂνθρωποι,δέν πεθαίνουν τά κύματα,ὃποιος κυττάζει τά κύματα ξεχνάει καί τοῦτο ἀκόμα,πώς κάποτε φαινομενικά θά πεθάνει.
ΣΑΡΑΝΤΑΡΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
Πέμπτη 7 Μαρτίου 2019
ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΥ ΝΑΥΣΙΠΛΟΐΑΣ
Υποχρεωτικά αναζητούμε τήν πέραν των ορατών αλήθεια δια της επικλήσεως εν μέσω σκιών και αντιξοότητας ανέμων,του ονόματος του Κυρίου.Οι δια της θαλάσσης πλέοντες ευκολότερα διαχειρίζονται το μέγα χάσμα των ανθρωπίνων αισθημάτων εισχωρώντας στην απόγνωση,απαραίτητου σταδίου προς απέκδυση του δερμάτινου χιτώνα που καθημερινά τρέφουμε ζώντας ασώτως,δηλαδή σπαταλώντας το μερίδιο της πατρικής ουσίας.
Μια χαρακτηριστική σκηνή περιγράφει ο κύρ Νίκος Γ. Πεντζίκης,την οποία αξιώθηκα να ζήσω στην άκρα της ένταση.Αναφέρει λοιπόν στο Αρχείον ερμάρίο έντεκα,φακέλο δύο ,αριθμό 3,πως κάποιος που επισκέπτεται το περιβόλι της Παναγίας,και ιδιαιτέρως κατἀ την πρώτη φορά επίσκεψης του,έχει τήν βεβαιότητα εισερχόμενος στον ναό ότι τα τελούμενα εντός της εκκλησίας μπορούν να κάνουν τον καθένα να ελπίζει για την συγχώρεση όλων των αμαρτημάτων.
Την 28 η Μαίου του 1997 κατά την Μεσοπεντηκοστή, έζησα με ένταση την ανωτέρα αίσθηση,πραγματοποιούμενη με μεγαλοπρέπεια επί του σώματος της ζωής μου.Έκτοτε διάγω τον βίο τεμπέλικα τρεφόμενος κυρίως εκ του ουρανίου τούτου Μάνα προς υπερνίκηση των αντιξοοτήτων της καθημερινότητας.
Μια χαρακτηριστική σκηνή περιγράφει ο κύρ Νίκος Γ. Πεντζίκης,την οποία αξιώθηκα να ζήσω στην άκρα της ένταση.Αναφέρει λοιπόν στο Αρχείον ερμάρίο έντεκα,φακέλο δύο ,αριθμό 3,πως κάποιος που επισκέπτεται το περιβόλι της Παναγίας,και ιδιαιτέρως κατἀ την πρώτη φορά επίσκεψης του,έχει τήν βεβαιότητα εισερχόμενος στον ναό ότι τα τελούμενα εντός της εκκλησίας μπορούν να κάνουν τον καθένα να ελπίζει για την συγχώρεση όλων των αμαρτημάτων.
Την 28 η Μαίου του 1997 κατά την Μεσοπεντηκοστή, έζησα με ένταση την ανωτέρα αίσθηση,πραγματοποιούμενη με μεγαλοπρέπεια επί του σώματος της ζωής μου.Έκτοτε διάγω τον βίο τεμπέλικα τρεφόμενος κυρίως εκ του ουρανίου τούτου Μάνα προς υπερνίκηση των αντιξοοτήτων της καθημερινότητας.
Τετάρτη 6 Μαρτίου 2019
Τρίτη 5 Μαρτίου 2019
ΠΤΩΣΗ ΚΑΙ ΘΥΣΙΑ
Διδασκόμαστε στήν Ἐκκλησία νά ἀποδεχόμαστε τόν καθένα χωρίς νά ἀποκλείουμε οὒτε ἓναν τῶν "μικρῶν τούτων",διότι εἶναι πρόσωπο κατ'εἰκόνα Χριστοῦ.Αὐτό ὁδηγεῖ στό ὃτι διαμέσου τῶν παθημάτων ἢ τοῦ θανάτου ἑνός ἀνθρώπου ζοῦμε ταυτόχρονα τόν δικό μας θάνατο καί τόν θάνατο ὂλων τῶν ἀνθρώπων γενικά.Σέ μία σταγόνα νεροῦ,ἒλεγαν οἱ παλαιοί Πατέρες,περικλείεται ἡ ἲδια οὐσία,πού ὑπάρχει καί στούς ὠκεανούς.Ἒτσι καί στή ζωή ἑνός προσώπου μπορεῖ νά ἀντικατοπτριστεῖ ἑνα τεράστιο φάσμα ἀπό τήν οἰκουμενική ζωή τῆς ἀνθρωπότητας.Καί ἂν ὃλοι ἐμεῖς ἀποκτούσαμε τό "μέτρον τῆς ἡλικίας τοῦ πληρώματος τοῦ Χριστοῦ",τότε στόν καθένα θά φανερωνόταν ὁ Πανάνθρωπος.Μή πραγματοποιώντας τόν στόχο αὐτό θλιβόμαστε.Γι'αὐτό προσευχόμαστε καί γιά μᾶς τούς ἲδιους καί γιά ὃλους τούς άνθρώπους.
Η ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ,ΑΡΧ.ΣΩΦΡΟΝΙΟΥ ΣΑΧΑΡΩΦ
(ΑΠ'ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ "ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΖΩΗΣ",ΣΕΛ.247)
Δευτέρα 4 Μαρτίου 2019
Κυριακή 3 Μαρτίου 2019
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΔΡΟΣΕΡΟΥ ΥΔΑΤΟΣ
Μέσω της αγάπης που ως παντοτινά ισχύον παρόν(Αρχείον,σελ 310)καθίσταται δυνατός ο συγχρονισμός ανάμεσα στη στέρεα ευρυχωρία της πόλης και στην στεναχωρία επί του πλοίου--μεταλλικού κλωβού που πλέει στα πέλαγα μεταφέρων αλυσίδα υδρογονανθράκων απαραίτητων δια την επιμήκυνση των ευεργετημάτων του σύγχρονου πολιτισμού,αναφέρεται στο ημερολόγιο του εργάτου της θαλάσσης ο πρώτος τόπος ως χώρος της φυσικής καταγωγής και ο δεύτερος τόπος ως χώρος και χρόνος μετανοίας.
Αναμονή Galle,09:45,16.09
Σάββατο 2 Μαρτίου 2019
ΙΧΝΗ ΚΑΙΡΟΥ
Η θεωρία της εξέλιξης πανθομολογούμενη στην επιστήμη,
ως η μόνη που μπορεί επαρκώς με την σημερινή γνώση να εξηγήσει
το μέγα θαύμα της ζωής καθώς πιστοποιείται ότι στην αποφυγή του
θανάτου προσανατολίζονται τα όντα.
Ο τυφώνας στρέφεται βόρεια
προς το μέρος των ανέμων στραμμένοι και εμείς
Για να μείνει το πλοίο σταθερό στην πορεία του και αλώβητο στις ποικίλες δυνάμεις αερίων και υγρών μαζών απαιτείται σωστή κατανομή έρματος και φορτίου καθώς και ωστική δύναμη δια μέσω των προωστήριων μηχανών όπως επίσης και ικανότητα στρεπτική δια της διαφοροποιημένης επιφάνειας των δυνάμεων επί του πηδαλίου.
θέση πλοίου :19 56 βόρειο,117 50 ανατολικό
θέση τυφώνα :22 0 βόρειο,128.8 ανατολικό
ως η μόνη που μπορεί επαρκώς με την σημερινή γνώση να εξηγήσει
το μέγα θαύμα της ζωής καθώς πιστοποιείται ότι στην αποφυγή του
θανάτου προσανατολίζονται τα όντα.
Ο τυφώνας στρέφεται βόρεια
προς το μέρος των ανέμων στραμμένοι και εμείς
Για να μείνει το πλοίο σταθερό στην πορεία του και αλώβητο στις ποικίλες δυνάμεις αερίων και υγρών μαζών απαιτείται σωστή κατανομή έρματος και φορτίου καθώς και ωστική δύναμη δια μέσω των προωστήριων μηχανών όπως επίσης και ικανότητα στρεπτική δια της διαφοροποιημένης επιφάνειας των δυνάμεων επί του πηδαλίου.
θέση πλοίου :19 56 βόρειο,117 50 ανατολικό
θέση τυφώνα :22 0 βόρειο,128.8 ανατολικό
Παρασκευή 1 Μαρτίου 2019
ΑΚΟΡΕΣΤΟΥ ΒΙΟΥ ΘΡΑΥΣΜΑ
Παλιό λαικό τραγούδι επικαλείται το άναμμα φλόγας που θα κατακαύσει τα πάθη του σώματος καθώς και την αθλιότητα του βίου δια του καψίματος του κορμιού.
Η ορθόδοξος Εκκλησία επαναπροσδιορίζει το νόημα της ζωής και επαναφέρει τον σύνολο άνθρωπο στην ισορροπία με τον εαυτό του και με τον κόσμο γύρω του.
Η παράδοση και οι Πατέρες διδάσκουν εμφαντικά ότι δια της εκουσίου ασκήσεως απαλλάσσεται ο άνθρωπος από τα ποικίλα πάθη που τον τυραννούν,επομένως η άσκηση και ο "υποπιασμός" της σαρκός είναι παθοκτόνα και όχι σωματοκτόνα διαδικασία.
Δια της σωματοκτόνου ασκήσεως εκλείπει το σώμα μα ουδόλως το σαρκικό φρόνημα και η εγωιστική ροπή του ανθρώπου και κατ'επέκταση τα βάσανα του παρόντος βίου.
Η ορθόδοξος Εκκλησία επαναπροσδιορίζει το νόημα της ζωής και επαναφέρει τον σύνολο άνθρωπο στην ισορροπία με τον εαυτό του και με τον κόσμο γύρω του.
Η παράδοση και οι Πατέρες διδάσκουν εμφαντικά ότι δια της εκουσίου ασκήσεως απαλλάσσεται ο άνθρωπος από τα ποικίλα πάθη που τον τυραννούν,επομένως η άσκηση και ο "υποπιασμός" της σαρκός είναι παθοκτόνα και όχι σωματοκτόνα διαδικασία.
Δια της σωματοκτόνου ασκήσεως εκλείπει το σώμα μα ουδόλως το σαρκικό φρόνημα και η εγωιστική ροπή του ανθρώπου και κατ'επέκταση τα βάσανα του παρόντος βίου.
LAT:07 29 NORTH,LONG:076 14 EAST,COURSE:112,SPEED:12.5 KNOTS
Συγκλονιστικό τραγούδι με την φωνή του Στέλιου Καζαντζίδη,μουσικής Μπάμπη Μπακάλη και στίχων Ευτυχίας Παπαγιαννοπουλου.
Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου 2019
Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΚΑΡΟΥΖΟΥ
Kάθε φορά και πιό πολλές
είν'εκεί πέρα οι γιορτάδες
ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΟΥΖΟΣ
Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΠΟΧΗ,ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΕΡΑΤΩ [1988]
Περιλαμβάνει τις συλλογές:
1.ΠΕΝΘΗΜΑΤΑ [1969]
2.ΛΕΥΚΟΠΛΑΣΤΗΣ ΓΙΑΜΙΚΡΕΣ ΚΑΙ
ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΝΤΙΝΟΜΙΕΣ
[1971]
3.ΧΟΡΤΑΡΙΑΣΜΕΝΑ ΧΑΣΜΑΤΑ[1974]
Σχόλιο στον ποιητή:
Tυραννιέσαι κυρ Νίκο
στα ερεβώδη σοκάκια
της ανύπαρκτης πόλης
ανάμεσα σε δυό κήπους
σωριάζοντας όλες τις ματαιότητες
συλλέκτης
στην εμμονή της ιστορίας
τελευταίες συλλαβές
του αισθητού
ξεκοκαλίζοντας
στο στασίδι
και σκύβοντας
καθώς
θυμιάζει ο ιερέας
στην εσπερινή ακολουθία
σέρνοντας στην αιωνιότητα
το νοσηρό
πλήθος
είσαι κυρ Νίκο
ο έκθαμβος των οραμάτων
ο ολοκληρωτικά χαμένος
ο "ωραιότερος απ'τα ναυάγια των ήλιων"
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
ΥΠΟΓΡΑΦΗ
Παραλία Ασπροπύργου,σε μια θαυμάσια φθινοπωρινή λιακάδα Για μένα, ότι φέρει την υπογραφή μου ισοδυναμεί με απόδειξη ΗΛΙΑΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΑΥΤΟ...
-
Σαν ήρθε η άνοιξη βάλανε οι άνθρωποι σε σιγαση τους ηχους και απ' τις εικόνες κράτησαν ότι τους έδενε με τη φύση όταν ήταν παιδιά: Τ...
-
Το βιβλίο τούτο γραμμένο με το ιδιαίτερο ύφος του συγγραφέα και διανθισμένο με πολλές ζωγραφιές του ίδιου είναι ένας πεντακάθαρος ήχος β...