Πέμπτη 10 Μαρτίου 2016

ΣΤΟ ΠΛΟΙΟ


                 
Οι μηχανές κόβουν μεγάλα κομμάτια θάλασσα
με χοντρούς ήχους
ενώ η αλμύρα νηστική ραπίζει τα πλευρά του σκάφους,
οι μηχανές την άσπιλη βρίζουν ερημιά.

(Νίκος Καρούζος,από την συλλογή  Η έλαφος των άστρων)

Τρίτη 8 Μαρτίου 2016

ΛΑ'Ι'ΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΑΚΗ ΠΑΝΟΥ


'Ηταν οι γλυκιές βραδιές καλοκαιριού.
Με ξεφτισμένη φανέλα,αντικρίσαμε το φεγγάρι τότε που ανακαλύπταμε σταδιακά σε τι γκρεμούς μας έσερνε η εφηβεία.Λευτερώναμε λοιπόν τους λυγμούς μας ακούγοντας Καζαντζίδη.Και έρχονταν η λύτρωση μέσ'απ'την εξομολόγηση.
"Η ζωή μου όλη,είναι ένα καμίνι πού'χω πέσει μέσα και με σιγοψήνει"
Είχαμε την παιδική άγνοια για την πραγματική ζωή,μα και το σωστό ένστιχτο:το ψυχορράγημα του κόσμου,το ψεύτικο περιτύλιγμα του καθωσπρεπισμού,το απονεννοημένο ξέφτισμα των ιδεών,το φαντασιώδες και γι'αυτό ανίσχυρο κίνητρο των ονείρων.
Κάποτε μας συνέπαιρνε η σκληρή,κατά τα φαινόμενα,μουσική heavy metal,μα ο μηδενισμός που εξέπεμπε,την αυτοακύρωσε στα χρόνια της ωριμότητας.
Μα σε δημιουργούς σαν τον Άκη Πάνου,ανακαλύπταμε πως ο πόνος είναι η ρίζα κάθε αληθινού συναισθήματος.
"Το θολωμένο μου μυαλό,μ'έχει προδώσει προ πολλού,του λέω αλλού και τρέχει αλλού".
Ο εαυτός μας,μια μικρογραφία του πιό αντιφατικού κόσμου,η ψηλάφηση της σκοτεινής μας πλευράς...Διδαχτήκαμε να σκαρώνουμε στίχους για τους χαμένους και ανυπέρβλητους νεανικούς έρωτες.
Μεγαλώνοντας ,βρήκαμε άπειρες προεκτάσεις στην υψηλή ποίηση του Άκη Πάνου:
-Το νου,τον παντοδύναμο θεό του καθενός¨."Για μένα ο δρόμος είναι δρόμος στον εαυτό σου έτσι λές,τι πάει να πει βρωμιά και τρόμος,κατήφορος και προσβολές".
-Τον έρωτα στα σκαλοπάτια της ανηφοριάς,"Η πρώτη δύσκολη στιγμή,ήταν για μένα αφορμή να μάθω πόσα μας χωρίζουν σκαλοπάτια".
-Την μοναξιά ως φυγή και ως επιστροφή,"Δεν μελετάω την δική σας τη ζωή,μοιριολογάω την αχάριστη δική μου την παλιό ζωή μου".
-Το δικαίωμα της ξενιτείας,"Τούτος ο τάφος δεν είναι τάφος,είναι η σωτηρία του κόσμου και το δικαίωμα".
-Την αλήθεια ως προσωπική οφειλή του καθενός,"Αυτή είναι η δική μου η αλήθεια που γέννησε η πίκρα στην καρδιά".

Το φινάλε του ποιητή εκτυλίχτηκε στα αστυνομικά δελτία μα την τελική κρίση την μαρτυρεί το ίδιο το έργο του και η ευεργετική επίδραση του στις καρδιές μας. 


Δευτέρα 7 Μαρτίου 2016

ΧΡΟΝΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ

Ο θεσπέσιος ποιητής της Αποκαλύψεως πριν ακριβώς απ'το φρικαλέο Σάλπισμα των Επτά Σαλπίγγων,αφήνει σε κάποια αδράνεια περίπου μισής ώρας το "μυστήριον"της Θεικής τιμωρίας."Και ότε ήνοιξε την σφραγίδα την εβδόμην,εγένετο σιγή εν τω ουρανώ ως ημιώριον". (Αποκάληψις Ιωάννου,η' 1).
Διαβάζοντας αυτή τη φράση,την ολοσδιόλου ανεξήγητη,που χαίνει σαν ολάξαφνο ρήγμα μεταξύ των δεινών οπού χτύπησαν ήδη την Πραγματικότητα του Κακού και εκείνων των ασύγκριτα χειρότερων οπού πρόκειται να ακολουθήσουν,ερμηνεύω το περίκλειστο νόημά της,αυτό το τριπλοκλειδωμένο κι αμίλητο νόημα ως χρόνο ελευθερίας,που διαθέτει και την έσχατη στιγμή για να κάνει την εκλογή του το ανθρώπινο πλάσμα,προς το όλεθρο ή προς την σωτηρία.
Στο χέρι μας είναι σαν αυτεξούσια όντα,ξεκόβοντας απ'την εξουσιαζόμενη ή εξουσιάζουσα μάζα,να λιγοστέψουμε τον υλισμό μας και να πετύχουμε κάποιαν αποκόλληση μας απ'τα είδωλα της Τεχνικής,ώστε να σημάνει και κάποια λυτρωτική κατάπαυση στον ίλιγγο τον ερεβώδη του τεχνολογικού διονυσιασμού της Ιστορίας.
(Νίκος Καρούζος)

Κυριακή 6 Μαρτίου 2016

Η ΘΕΟΤΟΚΟΣ ΕΝ ΤΗ ΥΜΝΟΓΡΑΦΙΑ

άγκυρα
                   -βυθίζουσα τας χορείας των εχθρών
                   -ελπίδος
                   -πανασφαλής
                   -της πίστεως
                   -των ψυχών ημών
                   -στερρά
                   -αδιάσπαστος
                   -ασφαλής και στερρά των χειμαζομένων


ΤΙΤΛΟΣ:Η ΘΕΟΤΟΚΟΣ ΕΝ ΤΗ ΥΜΝΟΓΡΑΦΙΑ(ΩΣ ΥΠΟ                  ΤΩΝ ΠΟΙΗΤΩΝ ΠΡΟΣΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ)
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ:ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΠΡ.                             ΛΕΟΝΤΟΠΟΛΕΩΣ ΣΩΦΡΟΝΙΟΣ ΕΥΣΤΡΑΤΙΑΔΗΣ
ΕΚΔΟΣΕΙΣ:ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
ΕΤΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ:1930

Παρασκευή 4 Μαρτίου 2016

ΕΠΙ ΚΕΝΟΤΑΦΙΟΥ

Ας αφήσουμε για λίγο την αποκτήνωση και την αβυσσαλέα υπεροψία των ζώντων για να καταλάβουμε την αέναη ακινησία των νεκρών μας.


Η πολύβοη σιωπή συντηρεί το δικαίωμα της μνημόνευσης και αντιστέκεται στην κατά κράτος νικώσα βαρβαρότητα της λήθης.

Σε αντίθεση με τον πολιτισμένο άνθρωπο που περιφρονεί τους κεκοιμημένους και διαπομπεύει την φροντίδα της ταφής,οι δούλοι της αρχαιότητας είχαν την υποχρέωση να θάψουν εικονικά τον σύντροφό τους,στην περίπτωση που ο αφέντης δεν επέτρεπε την ταφή του σκλάβου του.(μια συνηθισμένη και πέρα από τον θάνατο τιμωρία των δούλων στους ρωμαικούς καιρούς).

Για τις ψυχές εκείνων που χάθηκαν στην ξενητιά,είχαν οι Έλληνες κάποιες επωδές που ξαναφέρνανε τις ψυχές στην πατρίδα.

Σήμερα η  Εκκλησία ως γνήσια Μητέρα περιθάλπει επί κενοταφίου όσους "υπέστησαν θάνατον" στην θάλασσα και στα άβατα όρη,στους γκρεμούς και στα χάσματα,στις επιδημίες,στην πείνα,στους πολέμους,στην φωτιά
Ακόμη αγκαλιάζει κάθε πένητα και άπορο που δεν έτυχε φροντίδας και μνημοσύνων.

Κυριακή 28 Φεβρουαρίου 2016

ΕΡΩΤΑΣ

Όλη τη νύχτα πάλεψαν απεγνωσμένα να σωθούν απ'τον
        εαυτό τους.
δαγκώθηκαν,στα νύχια τους μείναν κομμάτια δέρμα,
        δαρθήκανε
σαν δύο ανυπεράσπιστοι εχθροί,σε μια στιγμή,αλλόφρονες,
        ματωμένοι,βγάλανε μια κραυγή
σα ναυαγοί,που λίγο πριν ξεψυχήσουν,θαρρούν πως βλέπουν
        φώτα,κάπου μακρυά.


Κι όταν ξημέρωσε,τα σώματά τους σα δύο μεγάλα ψαρο-

        κόκκαλα
ξεβρασμένα στην όχθη ενός καινούργιου μάταιου πρωινού.

(Τάσος Λειβαδίτης)

Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2016

ΤΡΟΠΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΕΡΓΑΤΩΝ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΗΣ

ΕΙΚΟΝΑ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ,ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ ΚΟΙΜΗΣΕΩΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΒΟΥΡΚΩΤΗΣ


Η τάξη των ναυτιλομένων οφείλει να έχει αρκετή ειδική πείρα και τώρα ακόμη,που δια καταλλήλων οργάνων έχουν εν πολλοίς περιπέσει σε αυτοματισμό οι λύσεις επί των κοσμολογικών ζητημάτων.
Ίσως κιόλας έτσι να εξηγείται εύκολα το γεγονός ότι ο συναισθηματικός κόσμος των εργατών της θαλάσσης,τόσο εύκολα υπερεκχυλίζει προς αντιλήψεις μυθολογικές.
Έχει μια συγκεκριμένη σχέση με την αγιότητα,το σχήμα του μέσου πορείας επί του ετέρου των δύο συστατικών της υδρογείου.
Η δια πλοίου πορεία επιτρέπει και την ορθότερη εκτίμηση του περιβάλλοντος αέρος,τρίτου των στοιχείων της αμεσότητας.
Ευρισκόμενος στο πλοίο αντιλαμβάνεσαι ότι είναι απολύτως δυνατόν, το κενό,ο αέρας,το μηδέν να έχει μεγαλύτερη πυκνότητα και όπως θα λέγαμε ειδικό βάρος από το χώμα.
Ξαφνικά έχεις την αίσθηση ναυσιπορώντας,ότι θα μπορούσες να βαδίσεις ασφαλέστερα στον ουρανό απ'ότι στη γη.
(Διασκευή κειμένου από απόσπασμα στις ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΕΚΑΤΟ ΗΜΕΡΩΝ του Νίκου Γ.Πεντζίκη) 

Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2016

ΑΓΙΟΥ ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ-ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΜΙΑΣ ΑΓΙΑΣ ΚΑΘΟΛΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

ΤΙΤΛΟΣ:ΜΕΛΕΤΑΙ ΔΥΟ:A'ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΚΑΘΟΛΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ,Β'ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΩΣ
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ:ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΕΦΑΛΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΠΕΝΤΑΠΟΛΕΩΣ
ΕΚΔΟΣΕΙΣ:ΕΚ ΤΟΥ ΤΥΠΟΓΡΑΦΙΟΥ "ΝΟΜΙΚΗΣ"
ΕΤΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ:1913

Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2016

ΠΑΡΑΠΟΝΟ

Φρεγάδα πρωτοτάξιδη θέλει να ταξιδέψει.
Βάνει την πρύμη μάλαμα,την πλώρην ασημένια,
και τα πανιά μεταξωτά,να πάει μακρυά στα ξένα.
Κι οπόχει λόγο ας τονε πει και γράμμα ας το στείλει
κι οπόχει και παράπονο,ας τους το παραγγείλει.
                                                          (Μεσσηνίας)


(Υλικό από Ελληνική εμπορική ναυτιλία,Εθνική τράπεζα της Ελλάδος 1972)

Κυριακή 21 Φεβρουαρίου 2016

ΟΔΟΣ ΥΨΩΣΕΩΣ

         Εισέρχομαι στο Τριώδιο από ύψους κοπρίας και παθών.

Κατ'αυτήν την περίοδο χρόνου,
καλούμαι ν'απεκδυθώ  το ρούχο της μεταμφίεσης
(σε αντιδιαστολή προς το έθος του μασκαρέματος),
την καθημερινή απονέκρωση της θέλησης στο μαυσωλείο των εικόνων,
τον υπέρογκο κόμπο και την απρεπή ωμότητα.

Το απρόσβλητο ταριχευμένο πείσμα χτίζει διαρκώς του νού την παντοδυναμία
(είναι η μόνη πραγματικά αράγιστη παντοδυναμία)
Είμαι σωστός μέσα στην κινούμενη άμμο των ιδιοτροπιών μου.
Όταν βυθίζομαι,αρνούμαι την επίκληση του Κυρίου 
και βολεύομαι σε συνδιαλλαγές ενοχής
(τα κόκαλα της οποίας συνέτριψαν ολοσχερώς οι Πατέρες) 
Αγάπησα την υπερήφανη φωνή
και απόλεσα την εκ ταπεινώσεως οδό υψώσεως...

Σάββατο 20 Φεβρουαρίου 2016

ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ-ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

ΤΙΤΛΟΣ:ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ:ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΕΦΑΛΑΣ-
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΠΕΝΤΑΠΟΛΕΩΣ
ΕΚΔΟΣΕΙΣ:ΕΚ ΤΟΥ ΤΥΠΟΓΡΑΦΕΙΟΥ Π. ΛΕΩΝΗ
ΕΤΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ:1904

Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου 2016

ΟΙ ΓΛΩΣΣΕΣ ΤΩΝ ΕΘΝΩΝ


Ο ιδιοσύστατος χαρακτήρας του καθενός,είναι τροχός.Του άρματος της αμαρτίας που φέρεται πάνω σε λέμβο,στον ρου του ποταμού.Η αμαρτία στολίζει με την αφθονία και τον πλούτο το άρμα της,που έτσι γίνεται βαρύ,ασήκωτο στους καταδικασμένους ώμους,τις υποταγμένες  στην άλυσο δυνάμεις.Η αμαρτία στέκει πάνω στην ευρύτατη γή και χτίζει ισχυρό πύργο.Ακαταμάχητο.Δεν περατούται το έργο και κει πάνω συγχύζονται οι γλώσσες των Εθνών.Η αγάπη φτάνει να σημαίνει μίσος.Θέλουν να την αποκρύψουν την αγάπη,που μέσα στο κύλισμα όλων των νερών πολεμάει το κακό κάτω από τα πόδια μας.
(Ν.Γ. Πεντζίκης,Ομιλήματα)

Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου 2016

Κυριακή 14 Φεβρουαρίου 2016

ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΗ ΠΥΡΑΜΙΔΑ

  Λίγες σκέψεις,καθώς πλέουμε στην Κυριακάτικη ραστώνη,διαιρεμένοι σε χιλιάδες φωνές παθών και σειρήνων.


Η Βασιλεία του Χριστού είναι η "ανεστραμμένη πυραμίδα":Ο μεγαλύτερος υπηρετεί τον μικρότερο,ο ισχυρότερος ταπεινώνεται μπροστά στον αδύνατο.Έτσι είναι όλα στην ζωή του χριστιανού,τέτοια είναι η δομή της ουράνιας Βασιλείας,θεμέλιο της οποίας κείται η Θεία Αγάπη.Αντίθετα προς αυτή είναι η βασιλεία των πεπτωκότων ανθρώπων που στηρίζονται στην υποδούλωση και εκμετάλλευση των αδυνάτων από τους ισχυροτέρους.Οι υπερήφανοι νικητές,αυτοί που επικράτησαν με τη βία,περιφρονούν επιπλέον τους ηττημένους και φέρονται απέναντί τους όχι καλύτερα από ότι σε ζώα.
(Η ανθρωπότητα και η ιστορία της,Αρχιμανδρίτης Σωφρονίος Σαχάρωφ)

Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου 2016

ΝΙΚΟΣ Γ. ΠΕΝΤΖΙΚΗΣ-ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΕΚΑΤΟ ΗΜΕΡΩΝ

ANTI ΠΡΟΛΟΓΟΥ(ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΚΔΟΣΗ,ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗ 1988)


Πρόκειται για ένα εκπληκτικό βιβλίο.Ίσως από εκείνα που συγκροτούν το κύριο σώμα της σκέψης και της προσφοράς στα γράμματα του Νίκου Γαβριήλ Πεντζίκη.Γραμμένο το 1966 και ξανακοιταγμένο το 1972 ήταν κακότυχο στην πρώτη του έκδοση το 1973.Ο εκδότης που το κυκλοφόρησε το απέσυρε μετά από λίγο καιρό,γνωστοποιώντας στο συγγραφέα την πρόθεση του να το πολτοποιήσει,ίσως επειδή το θεωρούσε αντιεμπορικό και "αιρετικό".Αρκετά αντίτυπα γλύτωσαν την πολτοποίηση,επειδή τα παρέλαβε ο συγγραφέας για συμψηφισμό των συγγραφικών του δικαιωμάτων.
(Ο ΕΚΔΟΤΗΣ)







ΤΙΤΛΟΣ:ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΕΚΑΤΟ ΗΜΕΡΩΝ-Εξομολογήσεις προς καταστροφή του φυσικού προσώπου σε μια προσπάθεια προς απόκτηση προσώπου "εν ετέρα μορφή"
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ:ΝΙΚΟΣ Γ. ΠΕΝΤΖΙΚΗΣ
ΕΚΔΟΣΕΙΣ:ΑΣΤΗΡ
ΕΤΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ:1973

Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2016

ΕΙΣ ΕΑΥΤΟΝ



Στηριζόμενος στους ανθρώπους
στο τέλος καταντάς κυνικός.
Στηριζόμενος στις δυνάμεις σου
φτάνεις στην απελπισία.
Ελπίζοντας στον Θεό
αποκάμνεις κάποτε.
Και τότε ανεξήγητα
αρχίζουν οι άλλοι να σ'αγαπούν
κι ο εαυτός σου να ειρηνεύει.

(Μοναχού Χ.)

Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου 2016

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΟ'Υ'ΡΕ -ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΛΕΙΣΤΟ ΚΟΣΜΟ ΣΤΟ ΑΠΕΙΡΟ ΣΥΜΠΑΝ


Η περίοδος που καλύπτει τον 16ο και τον 17ο αιώνα αποτελεί ορόσημο στην ιστορία του ανθρωπίνου πνεύματος.Η μεγάλη νοητική επανάσταση που διαδραματίστηκε,τότε,στη Δύση και είχε σαν αποτέλεσμα τη ραγδαία εξέλιξη,αν όχι τη γένεση,της σύγχρονης επιστήμης,τη στροφή προς τα εγκόσμια και την πράξη,τη ριζική αλλαγή του θρησκευτικού συναισθήματος,διαμόρφωσε τη σύγχρονη αντίληψη για τον κόσμο και τη θέση μας μέσα σ'αυτόν.
Το έξοχο βιβλίο του Α.Κουρέ,"ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΛΕΙΣΤΟ ΚΟΣΜΟ ΣΤΟ ΑΠΕΙΡΟ ΣΥΜΠΑΝ",ερευνά την ουσία της επανάστασης,και απαντά στο ερώτημα "περί τίνος ακριβώς πρόκειται;"
Ο κλειστός,ιεραρχημένος και γεωκεντρικός κόσμος των στοχαστών της αρχαιότητας και του μεσαίωνα αντικαθίσταται,τώρα,από ένα άπειρο και "αδιαφοροποίητο"σύμπαν,που δεν έχει θέση για ηθικές αξιολογήσεις και ενοποιήται σε τελευταία ανάλυση με την ταύτιση των συστατικών του και τη διατύπωση των πνευματικών νόμων.Αυτό το άπειρο σύμπαν είναι ο κόσμος μας.Σε μια εποχή όπου ο καταστροφικός διαχωρισμός επιστήμης και φιλοσοφίας εξακολουθεί να δεσπόζει,είναι χρήσιμο και διαφωτιστικό να μελετήσουμε το βιβλίο του Κουρέ.
(Περιγραφή από οπισθοφύλλο)

ΤΙΤΛΟΣ:ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΛΕΙΣΤΟ ΚΟΣΜΟ ΣΤΟ ΑΠΕΙΡΟ ΣΥΜΠΑΝ
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ:ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΟ'Υ'ΡΕ
ΕΚΔΟΣΕΙΣ:ΕΥΡΥΑΛΟΣ
ΕΤΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ:1989

Τρίτη 9 Φεβρουαρίου 2016

Κ.Γ.ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ-ΑΠΑΝΤΑ

Θα είμαστε πάλι μακριά από την πραγματικότητα,αν την Πρέβεζα θεωρούσαμε αιτία της αυτοκτονίας του,ενώ η μοιραία πόλη του Αμβρακικού,στάθηκε μόνο  αφορμή κι ευκαιρία για να οδηγήσει τ'οπλισμένο χέρι του πεισιθάνατου ποιητή μας στην καρδιά του.Αργά ή γρήγορα θάβρισκε μόνος του τη μόνη λύση που του απόμεινε σαν απολύτρωση πραγματική.Τον άκουγα συχνά να λέει πως άξιζε να ζει κανείς μονάχα για να κάνει κάτι στη ζωή του,κι'ύστερα να φύγει.Όταν λοιπόν θεώρησε την αποστολή του τελειωμένη και συμπληρωμένο το έργο του,το γεμάτο από την αποθαρρημένη νοσταλγία της χαμένης χαράς,το σφράγισε με την πορφυρή πληγή που άνοιξε στην καρδιά του.
(Απόσπασμα από τον πρόλογο,Χαριλάου Σακελλαρίδη)



ΤΙΤΛΟΣ:ΑΠΑΝΤΑ(ΕΜΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΠΕΖΑ)
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ:Κ.Γ.ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ
ΕΚΔΟΣΕΙΣ:-
ΕΤΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ:1938

Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου 2016

ΦΟΡΕΜΑ ΖΩΟΥ

 Ο Δαρβίνος στον καιρό του ταξιδεύοντας ως φυσιοδίφης,μάλλον αδύνατου ιδιοσυγκρασίας(υπέφερε από εξαιρετικά επώδυνες και επίμονες κεφαλαλγίες),θαυμάζοντας τον φυσικό κόσμο ύφαινε ένα ένδυμα της ψυχής
 Εκεί που περιγράφει ένα είδος χταπόδι των νήσων του Πράσινου Ακρωτηρίου,εκδηλώνει σαφώς έρωτα.
 "Πέρασα ώρες και ώρες" λέγει "μελετώντας τις συνήθειες του".
 Εκτός των όσων παρατηρεί για την προσαρμογή του χρωματισμού του προς το εκάστοτε περιβάλλον και τον τρόπο που μετακινήται αστραπηδόν,χάρις στα μακρυά του πλοκάμια και πάει και χώνεται μαζί με τ'άλλα του γένους του στις γεμάτες θάλασσα λακούβες,που εγκαταλείπει η παλιρρο'ι΄κή κίνηση του Ωκεανού,αναφέροντας πως κρυμμένο σε μια ρωγμή,τον σκόπευε πιτσιλώντας τον,χάρις σε ειδικό σύστημα σιφονίου.
 Ομιλεί με αγάπη.
Η διαπίστωση αυτή οδηγεί σε σκέψεις,που μας επιτρέπουν να καταλάβουμε,ότι ο άνθρωπος,θραύοντας τις πύλες της θανατερής ατομικής μοναξιάς του,είναι δυνατό να ντυθεί φόρεμα ζώου.
 Δεν μας ενδιαφέρει καθόλου,αν καταγόμεθα ή όχι από τους πιθήκους.
  Πλάσματα και εκείνα τα ζώα,όπως και ο άνθρωπος,αμαρτωλά.
 Το σημαντικό είναι να κατανοήσουμε ότι άπασα η κτίση των φυσικώς ορατών προσβλέπει τον κεκοσμημένο νυμφώνα του Σωτήρος.
  Αλλά θνητή η πλάση στερείται ενδύματος ίνα εισέλθη εν αυτώ.
(Ν.Γ.ΠΕΝΤΖΙΚΗΣ,ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ 100 ΗΜΕΡΩΝ)

ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Παραλία Ασπροπύργου,σε μια θαυμάσια φθινοπωρινή λιακάδα  Για μένα, ότι φέρει την υπογραφή μου ισοδυναμεί με απόδειξη  ΗΛΙΑΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΑΥΤΟ...