Ο Νίκος Γ. Πεντζίκης μπολιασμένος με το ευρωπαικό πνεύμα λογοτεχνών,ποιητών και ζωγράφων συνειδητοποιεί το κενό και το αδιέξοδο του νεότερου πολιτισμού,συνειδητοποιεί δηλαδή την τραγωδία χωρίς λύση και κάθαρση.Έτσι μπορεί να περιγραφεί ο νεώτερος δυτικοευρωπαικός κόσμος,ως ένας κόσμος που αρνείται την τραγωδία,θέλει να ξεπεράσει την χριστιανική παράδοση καταλήγοντας σε δύο παγκόσμιους πολέμους και σε ότι δημιουργήθηκε ύστερα:τον ανατολικό και δυτικό κόσμο χωρίς πίστη και χωρίς ανάσταση.Τι σημαίνει αυτο;Σημαίνει ότι εγκαταλείποντας την εκκλησιαστική παράδοση,έχοντας την όμως γνωρίσει,οδηγούμαστε είτε σε μια διαιωνιζόμενη σταύρωση,σ' έναν βασανισμό ενδοκόσμιο χωρίς λύτρωση,είτε στην ψευδαίσθηση ελευθερίας που μηδενίζει κάθε οντολογία και κάθε θεολογία,αφήνοντας τον άνθρωπο έρμαιο της ειδωλολατρίας του εαυτού του και του κόσμου.
Όλος ο κόσμος,ως τους αντίποδες,η γης ολόκληρη ως τα βάθη της Κίνας είναι υπεύθυνη για την αδικία που γίνεται και σ' έναν άνθρωπο ακόμη.Στον πιό μικρό,τον πιό ασήμαντο άνθρωπο.Την αδικία την πληρώνουμε όλοι,δεν υπάρχει τρόπος διαφυγής.Αυτά μας τα λέει η μοίρα μας,και γι' αυτό,φοβούμαι,η μοίρα μας θα μας χτυπά ως την συντέλεια των αιώνων.Ξεχνούμε,πάντα ξεχνούμε,και το κακό που κυκλοφορεί μέσα στο αίμα μας δεν γνωρίζει εμπόδια.
Αμαρτία είναι η απουσία από το παρόν.Το αστείρευτο ποτάμι που αρδεύει τα μέσα μας.Το ποτάμι αυτό ανεβαίνει πολλές φορές ίσαμε το στόμα,αλλά διστάζεις να μιλήσεις γιατί σου φαίνεται ότι θα εκπνεύσεις.Τόσο στενά μένουμε συνδεδεμένοι στα εφήμερα μορφώματα.Τόσο περισσότερο προσέχουμε τα σκουπίδια και απορρίμματα αντίς για το νερό.Απάνω όμως στο πρόσωπο του νερού εφάπτεται το πνεύμα της αληθείας το ζωοποιό.
Άλλο πρέπει να είναι το νόημα της ζωής απ' αυτό που ονομάζουμε αυτοσυντήρηση
Αν έβγαινε προς τα έξω η θλίψη θα ήταν μια μουντή,ξεχαρφαλωμένη στιγμή:θάλασσα που σκονίζει καθώς το πλοίο προσπαθεί να σταθεί με ασφάλεια πλάι στη λάντζα.Σουρουπώνει σε λίγο..
Galle,6 το απόγευμα,αποβίβαση τεχνικών.
Τί θα γινόμασταν αν δεν μας έδινε ο Θεός το κουράγιο να τον δοξολογούμε.
Να είναι ενδογενής ιδιότητα του αντικειμένου το ότι "εμφανίζεται", δηλαδή το ότι είναι αντιληπτό; ή είναι εξελικτικά αποκτημένη, στο μάκρος του χρόνου, ικανότητα του ανθρώπου να αντιλαμβάνεται επιλεκτικώς οντότητες του εμπράγματου κόσμου;
Μάρτυς στις τάδε του μηνός, υπερβαίνουσα τα επίπονα ζώντας με κραυγές, εκεί που δίχως λόγο δεν υπερνικάμε την απόγνωση, φωνάζοντας: επώδυνων πειρασμών ελευθέρωσον Κύριε, ελπίζουμε να εισακούσει η οσία,
συνεχής ροή ειδήσεων,σκέψεων, φωτοτυπίες ερριμένες με υπερβολική ατεχνία, λεπτά κλήσεως συνολικά 156,από κάτω ξαστεριά,30 βαθμοί, σε χαρτάκι:evaporator cooler and anodes
Το σημάδι πού δίνει μορφή και χαρακτηρίζει το πρόσωπο,τόν ποιητή,την ζωή,δεν εἶναι παρά ἡ ἁλμύρα πού τίς ἣσυχες μέρες στεγνώνει στον ἣλιο κρυσταλλώνοντας το ἀλάτι στις σχισμές τῶν βράχων,ὑπομνήσκοντας τίς ἂλλες μέρες τίς μέρες τῆς τρικυμίας.Τῆς τρικυμίας που σχηματίζει στην ἀκτή μια γραμμή,ἓνα σχέδιο ἀπό φύκια,κοχύλια και σκουπίδια πού ἡ θάλασσα ἀπιθώνει στη δημιουργική της ὁρμή,ἀπό τά σπλάγχνα της φέρνοντας στον ἀέρα και στον ἀφρό το θησαυρό μιᾶς ζωῆς πού πλάθεται μέσα της.Τ’ἀποκυήματα αὐτῆς τῆς ζωῆς στεγνώνουν στον ἢλιο σχηματίζοντας αὐτό πού ἀργότερα ἀποκαλοῦν το περιδέραιο τῆς τρικυμίας.Ἓνας ἀκανόνιστος σχηματισμός πού λάμπει σκοτεινός στον ἣλιο,ἀφοῦ πῆρε μορφή ἀπ’ τά κύματα..Σ’ αὐτόν «τελειώνουν τά ἒργα τῆς θάλασσας».Σ’ αὐτό το περιδέραιο ἀπό γυαλιά κατεργασμένα στα κύματα,ξύλα γλυμένα ἀπ’ το νερό,φύλλα ἀπό σκουριασμένο τενεκέ,ἀσβεστόλιθους πού γέννησε ὁ βυθός,και στο ἀλάτι πού ἀσημίζει στους βράχους φανερώνεται το ἒργο ὂντας ἓτοιμο με τον πρῶτο καιρό να πάρει πάλι τούς δρόμους τῆς θάλασσας,να ἑνωθεῖ με το νερό και να διαλυθεῖ ἀθέατο στη μήτρα του με τον ἲδιο τρόπο πού λαμπυρίζει στον ἣλιο,χρυσάφι μές στην ἂμμο ἢ σπινθήρας λευκός τῆς ζωῆς τοῦ βράχου.Κί εἶναι αὐτό το σημάδι μιᾶς στιγμῆς πού ἒφτασε,με τη βοήθεια τοῦ ἁλατιοῦ,στον ἀφρό και στο φῶς,και ὃταν σήμανε ἡ ὣρα ποντίστηκε πάλι πίσω στο βυθό,συνιστώντας αὐτό το ἲδιο πλέον ἃλας,τῆς ζωῆς,το ἁλάτι και την ἁλμύρα τῆς θάλασσας.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΕΦΕΡΗ
Τόσο εκκωφαντικό το ρεύμα της ζωής, καθώς προς την θάλασσα ρέει και χάνεται σε ορισμούς και άλλες ανέχειες. Όμως δεν σκαμπάζει το άτιμο από φράγματα, ούτε στρίβει στις αναποδιές, "θέλω να φτάσω, θέλει δεν θέλει η ματαιοδοξία των παραπτωμάτων" και ο θάνατος μακρινός θεατής ως άλλοτε,
Τί μένει, τί έπεται , τι αστράφτει στο λίγο φως, ποιας πύλης το μυστικό κλειδί κρατάμε είναι η σάρκα κραταιή έτοιμη ν' αντέξει την καύση του χρόνου νά: ν' ανταποκριθεί στο βάρος της επόμενης συμφοράς μονάχη την κρύα σύμπτυξη στο θολό αντιφέγγισμα στο αιώνιο σχεδόν ύδωρ
Έχουμε αποτύχει παντελώς στον τρόπο μας να δρούμε,να σκεφτόμαστε,να φανταζόμαστε,και ακόμα και στις άθλιες προσπάθειές μας να κατανοήσουμε τους λόγους αυτής της αποτυχίας.Έχουμε ξεπουλήσει τον Κύριό μας,έχουμε χάσει τον σεβασμό στην ιεραρχία και την αξιοπρέπεια,έχουμε αφήσει να σβήσει η ευγενής ψευδαίσθηση που μας προέτρεπε να αναμετριόμαστε συνεχώς με την κλίμακα των δέκα εντολών...,έχουμε αποτύχει οικτρά,έχουμε αποτύχει μέσα σ' αυτό το σύμπαν όπου πιθανόν δεν έχουμε και πολλά να κάνουμε.
Θεριεύουν τα απομεινάρια όγκοι απύθμενου θανάτου και πέρα στο φως βουρλίζεται ένα σκότος ανήμερο περπάτημα στην υγρή απόγνωση α!κίβδυλα λόγια κρέμεσαι σ' αλυσίδες αιωρούμενη ποίηση πάνω στην άβυσσο
Σκέψεις ανήμερες--------------- της νύχτας------------------------ αυτής της ατίθασης γραίας----- του πρίν--------------------------- του αντίθετου της ροπής------- αντίστροφα στα νερά----------- μυθεύματα στρέφουν το σκάφος
Οι άνθρωποι πάντα ένιωθαν
ότι πρέπει να θυσιάσουν κάτι από αυτό που έχουν για να δείξουν την ευνοϊκή,την
καλή πλευρά του κόσμου.Για παράδειγμα,να θυσιάσουν κάτι προκειμένου να
αποδείξουν ότι ο «κόσμος» υπάρχει,προκειμένου να δείξουν πως δεν αλλοφρονούν από
το γεγονός ότι ο «κόσμος» δεν υπάρχει καθόλου.Οι αισθήσεις μας και οι εμπειρίες
μας που βασίζονται σε αυτή την
πεποίθηση,παρουσιάζουν μια μεταβλητή,αλλά ταυτόχρονα σταθερή εικόνα του
κόσμου,ακόμη και αν όλα τα κύτταρα μας γνωρίζουν ότι αυτός ο κόσμος είναι απλώς
μια εικόνα,ακόμη και αν δεν είναι εικόνα με τον τρόπο του Πλάτωνα ή του
σολιψισμού.Ἐτσι λοιπόν επειδή δεν μπορούμε να ζήσουμε χωρίς την πεποίθησηότι αυτό δεν είναι αλήθεια,πρέπει να
προσφέρουμε μια θυσία,μπορούμε να εξαναγκαστούμε να πιστέψουμε στην κοινή
λογική.Το ενοχλητικό είναι ότι το θύμα προσφέρεται από μόνο του.
LASLO KRASZHAHORKAI
συνέντευξη στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ THΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ 12.05.2019
Κρατούσα δικαιωματικά νερό καθαρό για να λυθούν εύκολα οι κάβοι για ηρεμία στην ανάσα είχα των Βαίων δαφνόφυλλα μαζι με την λίστα φαρμάκων για βαριά κατάθλιψη και διπολικότητα διέθετα σπόρους χρονικότητας για την έλλειψη ύπαρξης.